Gå til innhold

når gjøres sjekking av modning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke i uke 36 vel? gjøres det i uke 38? gjør det vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De undersøker ikke dette uten at du selv insisterer på det. Ikke alle som gjør det da heller.

Skrevet

Tror ikke det er noe rutine i det nei. Jeg ble i alle fall ikke sjekket sist jeg var gravid. Da vannet begynte å lekke et par dager før termin så ville de ikke undersøke nedentil i det hele tatt pga infeksjonsfare. Var først når fødselen var i gang at de sjekket.

Skrevet

åå så bra, for jeg vil ikke bli sjekket for modning. takk for svar! nå ble jeg LETTET:D

Skrevet

Jeg var på kontroll på sykehuset på onsdag. De skulle sjekke at han lå rett vei, da legen min var litt usikker ( han ligger rett heldigvis...! ) Det var også en jordmo tilstedet ved ultralyden, etterpå spurte de om jeg ville sjekkes siden jeg har termin på lørdag. Jeg sa ja, var bare glad til. Har vært forberedt på å gå over tiden da han ennå ligger veldig høyt + min mor gikk 2 uker over med både meg og min bror.

Jordmora sjekket, det var ikke vondt i det hele tatt! Hun sa jeg var moden, myk og hadde 2-3 cm åpning. JIPPI! HUn rørte også ved babyens hode. Hun sa at det kunne sette i gang fødselen, men det skjedde ikke...

Om babyen ikke har kommet til tirsdag skal jeg til legen på vanlig kontroll, da skal han sjekke igjen og tøye litt for å lokke litt på babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...