Gå til innhold

Ting går fremover:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 27 (par dager igjen før uke28)

Det er omtrent 10 uker siden jeg var på ordinær UL og tok fostervannsprøve. Omtrent ti uker siden jeg hadde prematur vannavgang, og selvfølgelig tilhører jeg den lille prosentgruppen hvor det tar lang tid før det lille hullet gror. :)

Jeg har sengeleie, men får heldigvis være hjemme. Er på UL kontroll annenhver uke for å sjekke at hjertet til lillemann er stabilt (siden det ligger på høyre side) og at det ikke er noe vann i kroppen hans. Han har det like fint hver gang, så her er det bare å krysse fingrene for at han overlever:) Sjangsene er jo bedre og bedre for hver dag. Og jeg setter inmari pris på at jeg har blitt gravid så fort. :) Alt man kan være takknemlig for er bra:)

I dag var jeg på ny sjekk og siden jeg fortsatt lekker fostervann så satt de en lungemodningssprøyte. Kjekt å ha i tillfelle det værste skulle skje og at en tidlig fødsel setter i gang. Da er det liksom et problem mindre.

jeg har strengere regler nå, for to uker siden fikk jeg bevege meg litt mer. Gjøre litt mer huslige ting og reise på besøk til mine foreldre. Men nå får jeg ikke forlate byen, gjøre noe fysisk eller stresse. :)

Men jeg er fortsatt så glad for at jeg får lov til å være hjemme. At jeg får lov til å være gravid. Og jeg tenker på alle de som har det så fryktelig mye værre enn meg. Alt dette surrer i hodet mitt når jeg er litt deppa, og da forstår jeg også hvor heldig jeg er, selv med et alvorlig sykt barn. Jeg får ikke lov av meg selv til å klage så mye;)

Bare en liten oppdatering fra meg. Sikkert ikke så artig å lese om, men jeg kjeder meg nå her jeg ligger, så bær over med meg;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint å lese at du er så positiv!

Ønsker deg masse lykke til i resten av svangerskapet :)

Skrevet

Hei-hei Lacey!

Dette skal gå bra for deg!! Nå er du jo over uke 27 og har fått lungemodningssprøyte - det er jo positivt. Dersom de ser at det er bedre for lilleutt å komme ut av hulen sin så er det jo tryggere nå når du er såpass på vei. Hjerte-feilen kan jeg dessverre lite om, men v får håpe du er i de tryggeste hender og at sykehuset ditt har god kompetanse på området. Hvis ikke, husk fritt sykehusvalg!!

Lykke-lykke til Lacey!

Klem fra min hvite sofa og en haug med puter. Midt oppi der ligger jeg med stooor kul på magen. :-)

Skrevet

Masse lykke til videre i svangerskapet...

Du er utrolig positiv, og det er bra....

Keep the faith..

Skrevet

Må si jeg beundrer at du klarer å være så positiv! 27 uker, det er jo kjempebra, da har han ganske gode sjanser nå! Hjertet på høyre side behøver ikke nødvendigvis være noe problem, gjør det vel? Hva har legen sagt om det? Jeg har hørt om folk som ikke har visst at de hadde hjertet på høyre side, før de ble undersøkt på sykehus for noe helt annet, og så ser de det da som et bifunn. Krysser fingrene for at alt går bra med dere begge!

Skrevet

Takk for alle hilsner! :) Koselig!

meg80, det er pga av lungene hans at hjertet er på feil siden. De du eventuelt har hørt om har et syndrom som heter dexocardia. Da er de skapt med hjertet og alle organer på feil siden. Lillemann er skapt med hjertet på venstre side, men har masse cyster på venstre lunge som har skapt et trykk i brystet og skyvi hjertet over til høyre. Der ligger hjertet og trykker på den friske lungen. Det vi ikke vet er hvordan det går når han blir født og trekker pusten for første gang. Lungene fungerer 70% for å si det sånn.

Men legene på Ullevål er helt fantastiske og vi får super oppfølging. Er veldig fornøyd med Ullevål og er helt trygg på at han får den hjelpen han skal ha der:)

Skrevet

Veldig rørende innlegg. Kjempebra at du har kommet så lang, nå er jo oddsene ved for tidlig fødsel allerede ganske gode, og de øker for hver dag :) Ønsker deg masse lykke til i tiden framover. Tenk at alle de lange timene på sofaen kommer til å være sååå verdt det til slutt.

Klem ;)

Skrevet

Så godt å se at d fortsatt går bra m lille gutten din, nå er du jo over den verste kneika, var d ikke slik at d var farligst før uke 24 el no?

Så utrolig flott å lese at du tenker så mange positive tanker også, d er viktig! Også gjør d jo svangerskapet ditt til en bedre opplevelse i tillegg! Jeg tror dette kommer til å gå fint Lacey, nå er du jo ganske langt på vei allerede også, i tillegg til at legene her i Norge har jo veldig høy kompetanse på feltet. Hold ut i sofaen, du ruger på et dyrebart gullegg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...