Mamma til to tette Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 lurer på om jeg kommer til å forstå forskjell på rier og kynnere?! Forrige gang fødte jeg i sete og da går jo vannet som regel først. Det gjorde det med meg og jeg ble lagt inn på Føden like etter. Så hadde jeg jo tilgang til jordmor hele tiden og hun tok sparketester og etter noen timer sa hun "Nå har du rier". I mellomtiden hadde jeg fått en prolaps i ryggen så hadde så enorme smerter av det så de overdøvde evt rier før jeg hadde skikkelig vonde. Så føler meg lite forberedt nå som jeg har hodeleie. I går så hadde jeg kynnere fra kl 20 og de kom jevnt og trutt. Magen ble helt hard og jeg kjente det også bak i korsryggen. Fikk litt sånn bange anelser og siden jeg hadde sovet så dårlig den natten så gikk jeg bare og la meg. Tenkte at hvis det virkelig er rier så får jeg nok ikke sove lenge. I natt sov jeg også helt elendig, våkner ofte med kynnere og vondt og ingen stilling er behagelig. Jordmor har forberedt meg på at det denne gang nok vil gå raskt siden det er så kort tid siden forrige fødsel (under 16 mnd). Noen som kan gi en kort oppsummering av hvordan man kjenner igjen en ordentlig rie??? Er vel forskjellige fra person til person men merker at jeg stresser meg selv ved å føle meg så uforberedt..
snellapella Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 hei! jeg har en på 4 år, og da jeg skulle ha han var jeg plaga med mye rier, særlig på slutten. det er liksom det jeg husker mest, man glemmer fort... mye rier, og spesielt dagen før. han kom nesten tre uker før ul.termin
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Er det slik at rier kommer regelmessig, og det gjør ikke kynnere skal tro? Dette kjennetegner kynnere: • De går vanligvis over etter kort tid • De endres eller forsvinner hvis du endrer bevegelsesmønster (legger deg ned, forandrer stilling eller er i bevegelse) • De er ikke regelmessige • De kommer ikke i ”tak” • De øker svært sjelden i intensitet Dette sto på babyverden.no. Google kynnere så kommer det sikkert opp litt av hvert.
Såpeboble - 26.04.2011 Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Hadde masse kynnere sist, synes ikke de er like intense som rier. Jeg merket ihvertfall godt forskjellen.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Ble skikkelig nysgjerrig nå, for jeg har ikke hørt det der om at fødselen oftest starter ved at vannet går ved seteleie. Hvor har du lest/hørt om det? Har seteleie nemlig, og venter spent på rier... kanskje jeg heller skulle vente på at vannet går? termin er i dag!
Mamma til to tette Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2008 Hvis rumpen ikke er festet og det skjer vel sjeldent så sitter baby så langt oppe at det er mest vanlig at vannet går. Både jordmor og sykehus forberedte meg på dette. Det stemte ihvertfall på meg, kom ikke en foss, begynte med en liten dam og bar rett på sykehus og så gikk fossen der. Lykke til!
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Hei! vannet gik på meg i setefødsel ikke litt men masse, det rant hele tiden. Ble godt våt på innsiden av beina. , rier startet etter to timer med et brak. sete satt godt nede i bekkene hos meg og jordmor som jeg var på kontroll noen dager før skrev at det var festet. Fikk bedskjed at hun hadde nok sparket hull i hinnen siden hun lå så langt nede og at dette var vanlig. Hun var veldig aktiv i forkant av vannavgangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå