☆:*´¨`*snuppa*´¨`*:☆ Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Tror dere dette kan virke rotete?? Huset vårt er slik at du kommer først inn i vindfanget og hallen, dette vil jeg ha lys toscana eller litt lysere. Så er det franske vitrinedører inn til stua, denne vil jeg ha i en lys mintgrønn, så snur du deg til høyre mot kjøkkenet, her er det også vitrinedører, det vil jeg ha i blå, lys men ikke for lys så den blir baby blå. Hjelp meg vær så snill. Tror dere dette blir rotete?
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Hørtes pent ut:0) Men da vi pusset opp huset, så holdt vi oss til èn grunnfarge (tilnærmet lys toscana) i hele huset, faktisk, og har ikke angret ett sekund:0) Vi har ulike tapeter og sånt, men samme farge, liksom. Så varierer vi med ulike tekstiler, møbler om vi har lyst på forandring. Jeg har litt angst for mange farger, men de fargene du beskrev høtes jo duse og fine ut:)
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 selv ville jeg ha valgt lyse, nøytrale ton-i-ton-nyanser. Men smaken er jo som kjent som baken... delt... Du må gjøre det du liker best, er jo du som skal bo der
~Snublefot~ Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Ville nok ikke hatt så forskjellige farger. Ville heller hatt helt nøytralt, eller samme fargeskjema i alle rom, og så variert tilbehøret. Vi bygde hus for 5 år siden, og valgte lyse nøytrale farger, mange varianter av beige. Er fortsatt veldig fornøyd med det, og har sterkere farger på tilbehør. Men det er meg;-)
☆:*´¨`*snuppa*´¨`*:☆ Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2008 Tusen takk for svar:) Er i nøytrale farger nå og er så lei av det. har lyst på farger, noen tips?
miss blithe Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Jeg syntes det hører kjempe fint ut. Selv er jeg ikke noe stor fan av samme farge i alle rom. Hadde nok kanskje ikke valgt blått på kjøkkenet, men det er jo personlig smak. Hadde nok heller valgt en litt varmere farge. Lyst med brunt eller rødlig varme.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 OM jeg skulle blitt mere vågal, så hadde jeg nok valgt å male èn vegg i en kontrastfarge. Gjerne mørk brun, orange eller rød f.eks. Heller det, enn å variere fra rom til rom. Men om du liker det, er jo det flott. Synes selv det er pent hos andre, selv om ikke jeg ville valgt det hos meg:0)
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Personlig synes jeg så mye fargevalg lett kan bli rotete, med mindre dere har en veldig særegen stil. Det jeg synes kan være pent, kombinert med lyse toner er blåturkis. Eller en fondvegg med mønstrete farget tapet kan være fint, dersom man er flink til å fange opp de samme fargene på interiøret eller tilbehøret. Har sett en vegg i dyp lilla faktisk, med rosa store blomster.. Der ble fargene fanget opp igjen ved hjelp av en pute og en nydelig orkide i samme farge:) Lekkert:) Uansett, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå