rosa og en blå Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 hehe.. måtte skrive "tante" for da kommer dere inn på innlegget mitt:)) *geip* --Eg trenger inspirasjon og ideer til lek med barna på storeavdeling, (har alltid jobbet på små avd). kom med ideer til forming, sang og musikk, dans osv.. gjerne om natur og miljø som tema skal beg i ny jobb 1 aug
melkekua™ Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Anbefaler sterkt www.barnehageforum.no men du trenger passord. Du kan evt. ringe din nye bhg om passordet. Alle bhg i den kommunen jeg jobber er medlem. Der får du masse masse ideer ) Hilsen ho "barnehagetante" ;o)
*SamSung* Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Hva med skogtur? Hvor de skal plukke med seg en naturting som kongle, pinne, stein osv. Så kan de male den? Tur+Natur+Forming Eller hva med gym? Ha med noen barn på grupper på et sted (som kjeller el. og ha gym med musikk)
rosa og en blå Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2008 eg vil ha detaljerte oppgaver:)
Nætte;mortil2 Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Noe jeg syns er flott å gjøre er å finne et område, kanskje et tre, en liten flekk i skogen, en bekk eller et område i fjæra e.l. Og så kartlegge dette området med barna, snakke om hva som er der, hvilke blomster/dyr, hva treet heter eventuelt, og så følge dette referanseområdet gjennom året. La barna evnt sanke blomster, blad, skjell (altså alt etter hvor dere er) og lage bilder, collage, tegne fra området. Er dere heldige så kan dere kanskje ha turplass rett ved, spise mat der og bruke området. Det kan være lurt å bruke et slikt område med en liten gruppe på 5-6barn i gangen. Da er det lettere å få alle med og la alle få ta del i dette. Hvis det feks er et tre, så kan man jo lage en kopi av treet på basen/avd etterpå, og lime på høstblader osv. Ta bilder av det dere gjør og dokumenter dette. Det er noe foreldre setter stor pris på, pluss at det skal være økt satsning på dokumentasjon i barnehagene fremover. evnt så kan du jo bruke de oppgavene her løst, sanke skjell og lage bilder, lage collage av tørkede blomster/blad, tegne hva man ser i skogen, lete etter dyr, feks ha prosjekt maurtua? Iallefall noen ideer her...
rosa og en blå Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2008 flere? trenger ikke være noe store ideer?
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 vel, en dag jeg var på jobb, så ble jeg så frustrert, for ungen hadde bygd våpen av lego, å gikk å skulle drepe hverandre, noe jeg synes er forferdelig, å helt grusomt. så sa til de, med skilleig engstelig stemme "må dere gå å skyte på hverandre, det er så grusomt!!" så sa en unge "men vi kan jo leke skiskyting?" så jada, jeg lagde bane til dme alle, alle fikk hvert sitt flagg på brystet, lagde blink, og lagde medaljer til etterpå. var en skikkelig flott dag!! ellers jobber jeg i en natur-bhg, og går på tur hver uke, skgsturer, med 4 stk på hver gruppe. ut å forske i naturen, ser etter spor, ser på naturn, og har med matpakken da. skikkelig hit! er så mye man kan gjøre med de store enn de små, jeg har jobbet mye på begge avd, og det er så gøy å bruke barna, å la de komme med innspill selv, for så å gå etter deres pipe. barna er utrolig fornøyde forresten, om de får velge selv... innen rimelighetens grenser da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå