Cassandra80 Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 I følge jordmor så er jeg rundt 28 uker nå. (husker ikke helt nøyaktig). Men i dag var jeg til kontroll hos legen, og da regnet hun at jeg var 29 + 6 på vei. Har de ulike måter å regne på eller noe? Ble litt forvirret jeg....
saltogpepper Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Hmmm, det var rart. HVa tok de begge som utgangspunkt? Hvis den ene baserte seg på siste menstruasjon + sykluslengde mens den andre baserte seg på ordinær UL med måling av hodet, lårben osv, er det jo ganske vanlig at de sier to forskjellige ting. Man blir ofte satt litt fram eller tilbake på den ordinære ultralyden. Ellers kan det kanskje hende at legen din regnet uker sånn som de gjør her på bim - at de sier den uken du "går i", i stedet fro den du "er i" ?. Her på barnimagen er jeg i hvert fall en uke "foran" det legen /jordmoren mener jeg er fordi de kaller det uke 19 når jeg er 19+1, mens bim kaller det uke 20 når man er 19+1...
Cassandra80 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2008 Vet faktisk ikke hva legen tok utgangspunkt i. Hun spurte ikke om noe, men hadde papirene mine foran seg, så hun må jo ha gått ut i fra oplysningene mine der. Og de er jo de samme som det jordmora mi har. Kanskje hun har sett feil på et eller annet vis? Hmm.......
noggie Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Ja, de regner ut fra litt forskjellig har vi skjønt. Selv har jeg termin mellom 27/ 12 og 19/ 1 !!!!( 27. er ut fra mens og sånt og det legen og jeg kommer til, mens på UL har de målt alt fra 6/!- 19/1!). Skal på UL igjen i august og skal be om en mer nøyaktig dato da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå