Gå til innhold

Hvordan er sjansene for å høre hjertelyden i uke 14+6?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen for noe helt annet da, og tenkte samtidig å høre om hun ville lytte etter hjertelyden da!

Må vel kunne høre den da? Livmora mi er ganske høy, når vel ca opp til navlen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg hørte hjertelyden første gang i uke 11. den kan være litt vanskelig å finne, så man skal ikke bekymre seg for mye om legen ikke finner den så tidlig. Det bør med andre ord være gode muligheter for at legen din finner den i uke 14+6;-)

Skrevet

Høres ut som det er veldig gode muligheter hvis livmora går helt opp til navlen. Jeg hørte fosterlyd på kontroll for første gang i går 15+0, men det var ganske svakt. Vær oppmerksom på at disse dopplerapparatene er av forskjellig kvalitet og enkelte derfor ikke vil lytte før man har vært på UL

Skrevet

Jordmor fant hjertelyd i uke 14, og jeg syns jeg hørte den ganske godt, mens legen derimot klarte ikke finne den i uke 18 (noe han skulle gjort) men da skal det legges til at han ikke har særlig peiling, og prøvde og måle livmora med et instrument de brukte før i tiden til å måle bekkenet med:p Jordmor sa hun ikke kunne garantere meg at hun fant den i uke 14, men at hun pleide å klare det. Kommer litt ann på hvor morkaka ligger og sånn også såvidt jeg forstod. Om du ikke får hørt den nå, kan du glede deg til ultralyd hvor du kan se hjertet slå.. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...