Gjest ღgulle med lillegull i magenღ Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Har hørt så mye rart, men i svangerskapsboks mi står det at vi fint kan male så lenge det ikke er en gammel type maling som inneholder "farlige" ting. Jeg tenkte meg ut for å male hagemøblene, hvis jeg tar på meg maske (eller noe lignede) da bburde det vel gå greit?
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 er du ute tviler jeg på at det er farlig. jeg malte hestehengeren min igår. uten maske hehe er ikke så bekymra, er jo ute i frisk luft! men å stå i ett innestengt rom og male tak og vegger, det hadde jeg ikke turt.
Gjest ღgulle med lillegull i magenღ Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Da satser jeg på at det er ok Takk for svar
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Det synes jeg vi kan, har gjort det selv;)
fjolla Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 I forrige svangerskap malte jeg masse da vi pusset opp et helt hus. Hadde på meg skikkelig maske og luftet godt. Min fastlege sa at det ikke var noe problem
Håperpåønskebaby Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Vannbasert maling er ingen problem! Oljemaling skal man være veldig forsiktig med under svangerskap
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har malt med både vannbasert og oljemaling flere ganger og alt er bra med både meg og baby. Har vært høyt og lavt,lagt gulv og revet tapet og det har ikke gjort oss noe. Lever som noemalt jeg og tenker at det er det viktigste. Mulig jeg er litt vel avslappet,men gidder ikke ligge på soffan selv om jeg er gravid...
anette&tutta mari :) Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 jeg har også malt - brukt vannbasert maling med minimal lukt og så var malingen svanemerket og merket med en sånn blomst på (tror det har noe med minimalt utslipp av farlige gasser). Jeg hadde gjennomtrekk og luftet hele natta. Går nok helt fint det:D Jeg regner med at kroppen sier ifra om man får i seg for mye malingslukt, husker at før når jeg har malt (før jeg ble gravid) så fikk jeg vondt i hodet av malingslukta - da tror jeg det er på tide å stoppe!
Gjest ღgulle med lillegull i magenღ Skrevet 20. juli 2008 #9 Skrevet 20. juli 2008 Jeg fikk malt ferdig hagemøblene, men sambo var litt bekymret fordi søsteren til en han kjente hadde sagt at det ikke var bra.. Han ringte til legevakta for å høre (både legekontoret mitt og hans var sengt) og han fikk beskjed om at jeg ikke måtte finne på å male! Litt oppgitt for da jeg spurte en venninne som faktisk hadde snakket med legen sin om dette sa hun at det ikke var farlig! Tenkte jeg bare skulle fortelle det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå