Meg og Lillemor Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Jeg er en del plaget med kviser og hører at noen mener at dette er et sikkert tegn på gutt... stemmer dette??
Sola mi:) Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Aner ikke, men jeg har alltid fra tid til annen vært plaget med kviser og betennelser i huden, men nå når jeg er gravid har jeg ikke hatt antydning til en hudorm en gang.. og jeg skal ha jente..
birrisj05.02.09 Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har hørt at jenter stjeler mors skjønnhet, og kviser derfor er et tegn på jente.. :-) Men det stemmer på noen, og noen ikke.. så..
Brillefint - Jadda! Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 jepp birrisj... dattera stjel skjønnheta fra mora... meeen... nu tippe æ det e god gammeldags overtru:)
WPW Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 kviser - gutt (aldri hatt en kvise før i mitt liv.. sukk)
Meg og Lillemor Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2008 takk for litt svar jeg skal på UL 7august og håper på å få vite kjønn.. er sååå spent! Egentli er det vell det samme hva det er, men alikevell er man vell litt spent
Brillefint - Jadda! Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 ja, har ultralyd 19. august. Det er den eneste så langt. Gleder meg helt villt, og håper at vi kan få vite kjønn da. Er over 19 uker da, så da burde det vises... med mindre den er sjenert da... jeg har hatt en del kviser på haka... så det blir jo spennende å se om det gamle ordtaket stemmer!?
cyberkit *fødeklar* Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 jeg har ALDRI vært plaget med kviser og sånt, ikke i tenårene engang Meeen... Nå som jeg er gravid, så har jeg slitt en del med kviser på hake og panne Gjorde det samme i 1.svangerskap, da fikk jeg jente. I andre svangerskap hadde jeg ikke dette problemet, da fikk jeg gutt. Nå venter jeg jente igjen, og får stadig vekk kviser..
Fullt hus :) Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 Jeg hadde litt kviser sist, da fikk jeg jente. Denne gangen får jeg kviser hele tiden, men vet ikke hva det er før 30 juli da:P Skal oppdatere dere da:P
niania Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har hatt litt problemer med kviser - noe som forsvant da jeg begynte på p-pilla. Har derfor alltid tenkt at tilførselen av østrogen/progesteron var bra for kvisene. Var redd kvisene ville komme tilbake uten pilla, men har ikke hatt tegn til en kvise enda i alle fall - venter jente!
2 gull aug02 +nov.08 :) Skrevet 18. juli 2008 #12 Skrevet 18. juli 2008 Hadde ikke kviser da jeg gikk gravid med gutten min for noen år siden.. venter gutt nå også, og kvisene er helt forduftet :-) Det er nok sikkert individuelt fra person til person ;-)
<3 mine søte små<3 Skrevet 18. juli 2008 #13 Skrevet 18. juli 2008 jeg har kviser og venter gutt.. men jeg tror heller at mine kviser kommer av at jeg tiltider får et enormt søtsug >.<
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 19. juli 2008 #14 Skrevet 19. juli 2008 Når jeg gikk gravid med Lukas hadde jeg ikke kviser :-p Men har heller ikke vært noe særlig plaget med dem heller. Nå har jeg litt, men vetikke kjønn enda.
mariemommy Skrevet 19. juli 2008 #15 Skrevet 19. juli 2008 Jeg hadde ikke kviser sist, da fikk jeg gutt. Denne gangen venter vi en jente og jeg har masse kviser... Jeg har også hørt at jenter stjeler mors skjønnhet, stemmer jo i mitt tilfelle men det kan jo såklart være tilfeldig også.
birrisj05.02.09 Skrevet 19. juli 2008 #16 Skrevet 19. juli 2008 Man får faktisk ikke kviser av noe man spiser eller drikker. Man får det pga hormoner (både som gravid og ikke) og pga hormonene får man gjerne lyst på noe søtt. Derfor tror folk at godteri fører til kviser, men det gjør det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå