Giinaღ Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Kjenner ingenting, er i uke 13. Ingen hjertelyd hos jordmor heller, men det ble jeg forsåvidt advart mot på forhånd. Huff, så engstelig man SKAL være da!!!!
saltogpepper Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Jeg er i uke 19 og kjenner fortsatt ingen livmor, selvom to forskjellige jordmødre har kjent den. Det er ikke alltid så lett å kjenne den kanten, særlig ikke hvis man har litt polstring på magen fra før . Synes ikke du skal bekymre deg. Da jeg var hos jordmor i uke 14 advarte hun meg om at det fortsatt var veldig tidlig å høre hjertelyd og at det godt kunne hende vi ikke hørte noe. VI hørte den da, men det var ingen selvfølge! Vet akkurat hvordan det er å gå og bekymre seg, men husk at nå er du over de første 12 ukene, og sjansene er veldig små for at det skal skje noe galt nå. Alt er nok i orden skal du se
birrisj05.02.09 Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Jeg finner heller ikke livmora.. og jeg er 13+1..
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Den pleier å komme RUNDT uke 12. Det vil si at den godt kan drøye til både uke 13 og 14, vi er jo så forskjellige. Med forrige kjente jeg den godt allerede i uke 12, mens denne gangen tok det lenger tid. Finner den ikke like lett som sist nå heller (18+noe). Har en teori om at det kommer av at sist hadde jeg en fast, flat mage i utgangspunktet, så en hver liten ert av en kul var tydelig. Denne gangen var utgangspunktet en deigete post-graviditet-mage (fødte for et år siden), så det er ikke godt å finne noe inni deigen :-)
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Legen kjente etter livmoren i uke 9 (visste ikke at jeg var i uke 9 da) da kjente han ingenting, så kjente han når jeg var 13+3 og da var det ømt når han trykte på magen min,men sa han ikke fant noe.. nå kjenner jeg selv en kant på høgre sida..men ikke på venstre.. + at jeg er ganske hard over symfysen..kan ikke være noe annet enn livmoren tenker da jeg...!?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 19. juli 2008 #7 Skrevet 19. juli 2008 i min 18 uke og den er helt til navelen....hehe Er stoooor forskjell på folk
mamarama og lille banan Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 jeg er 26+3 og kjenner ikke kanten på livmora enda jeg, hehe tror ikke det er noe å bekymre seg for, det er lege/jm som kan dette, og de finner nok livmora når den har kommet opp over bekkenet. toppen av livmora mi ligger langt over navlen nå, uten at jeg kjenner det.
Giinaღ Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. juli 2008 Ja spm var vel heller mente å være når man kan kjenne at livmor kommer opp av bekken? Kjenner ingenting ennå. Det gjorde ikke jordmor heller, men tror det er ganske normalt. Er som sagt akkurat gått inn 13. uke. Tusen takker for svar
Fullt hus :) Skrevet 19. juli 2008 #10 Skrevet 19. juli 2008 skal jo komme opp i uke 12-13 er selv 17+2 og kjenner livmora når jeg putter fingeren i navlen:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå