Gå til innhold

Hjelp! Gutten min liker ikke ERGO-selen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått og gledet meg til å ta i bruk ERGO-selen jeg bestilte for en stund siden. I går kom den endelig i posten, og jeg klarte nesten ikke å vente med å putte lillegutt oppi og legge ut på tur..

Men det ble det ikke mye av, gitt. For med en gang jeg putta han oppi, så begynte han å gråte. Og det var ikke sånn sutre-gråting fordi han ikke hadde lyst til å sitte der, men det hørtes rett og slett ut som han fikk vondt! Det ser jo helt forferdelig ut å sitte med bena så spredd som de gjør oppi der, men jeg har jo skjønt av mange andre debatter her inne at det ikke skal være vondt. Men jeg lurer likevel på om kanskje gutten min er for liten til å sitte sånn ennå, om jeg kanskje skulle hatt et spedbarnsinnlegg en stund? Han er altså 3 mnd, men litt liten for alderen.

Noen andre som har opplevd litt gråting i begynnelsen, men at de har vant seg til å sitte sånn?

Nå skal det nevnes at han har sittet endel forovervendt i BabyBjørn, så kanskje han rett og slett ikke liker å sitte inn mot magen min og ikke se noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ville jeg laget et innlegg om inne på tettinntil.no, der er det nok mange som kan hjelpe deg.

Jeg er ikke helt sikker på hva som er årsaken. Det kan jo hende at han er for liten, og det kan hende at han av vane ikke vil sitte inn mot magen din. Hvis det sistenevnte er tilfelle kan du prøve ryggbæring, det godtar de aller fleste! Men som sagt, spør inne på tettinntil du ;-)

Skrevet

Ikke fortvil;)

Jeg tror han er litt liten enda og at det ikke er så behagelig for han. Sønnen vår satt ikke godt i Manducaselen før han var ca 4 mnd og den er veldig lik Ergo, bare bittelitt smalere. Men, nå når han er lenger i beina så er det helt tipp topp! Tror bare du må vente rett og slett. Jeg tror ikke det er vits å kjøpe spebarnsinnlegget når han er så pass stor, for han går sikkert ikke med på å ligge slik de gjør i den.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som han er i minste laget enda ja :) Ta den i bruk om en mnd eller to.

Skrevet

Høres ut som han er litt for liten kanskje sånn fysisk sett! Men her så gråt mi tuppe veldig de første gangene jeg hadde henne oppi, hun ble sulten og var trøtt så var litt feilskjær fra min side.. Så da jeg timet det bedre så hun var trøtt nok, så sovnet hun oppi den og sov i alle tre timene vi var på tur.. Etter det (har hatt sela bare få dager) så har jeg brukt den i korte stunder mens hun er våken. Men hun er bare fire uker og vi har småbarnstillegg i den.

Skrevet

gutten min liker heller ikke å sitte med bena ut i ergo'en, men elsker både sjalet og hotslingen (lommeslynge) i ergo'en må han sitte i froskestilling, det syns han er greit -prøv det du! men da må du holde litt med en hånd på ryggen hans:o) han er stor nok til å sitte med bena ut når bøyen i knærne er ved kanten på panelet om du skjønner:o)

Skrevet

Tusen takk for svar!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...