Gå til innhold

Hjelp....! Stooor baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var på 3D da jeg var 26+5 ifølge ultralydtermin. Alt var fint, men ungen var visst veldig stor. I vekstrubrikken har han skrevet 20%, betyr det at den er 20% over gjennomsnitt?

Ihvertfall kom ungen til å bli godt over 4kg ved termin hvis den fortsatte i dette tempo.

Jeg mistenker at UL terminen min er en uke for sen, noe denne gynekologen var litt enig i(var hos han da jeg var 12 uker også, og fikk en dato som stemmer bedre)

Han sa at selv om det er tilfelle er det likevel en stor baby(10%)

Uff, blir litt bekymra. Er førstegangs og hverken stor eller lagt på meg mye. Spiser sundt og sikkert ikke mer søtt enn andre, men nå blir jeg litt ekstra stressa, og vil ikke spise noe raske karbohydreter i det hele tatt......

Tenkte jeg skulle snakke med jordmor om dette, kanskje jeg får en vektkontroll når jeg nærmer meg? Redd for å gå 2 uker over en termin som jeg allerede tror er 1 uke for sen........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Min baby var over 10 % større enn gjennomsnittet ved 3d-ul i uke 34. Nå er hun imidlertid helt gjennomsnittlig (nå er jeg 38 + 4), så det forandrer seg fort. :-)

Skrevet

Åhhh takk!! Det var godt å høre! Fikk litt hetta;)

Skrevet

Tror nok at en fødsel er like vond om man føder en på 3 kg el 4,5.. Jeg håper på en 4 kg baby for de er så massive iforhold til de på 3. Min første var 4,3

Skrevet

Du kan helt sikkert få en vekstestimering eller to når det nærmer seg termin. Få fastlegen eller jordmora di til å henvise deg. Selv har jeg vært på flere, og det er veldig beroligende!!

Skrevet

Stoler ikke helt på dette jeg. Forrige svangerskap fikk jeg beskjed om at gutten min var 10% + i uke 35 men når han ble født (til termin) så veide han 3300g!

Skrevet

min var i uke 29+0 8% over

uke 32 18% over

og i går i uke 34+1 var han 17%

Så ca 4 kg blir han visst han holder seg der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...