Gå til innhold

HVOR MYE KOMMER DERES BRYLLUP PÅ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter med budsjetett her og blir helt rystet..hehe...så jeg lurer på hvor mye dere andre skal ut med,hva er normalen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja..jeg har satt hav 100.000(helt sprøtt at man skal bruke så mye på bare en dag)hehe.

Vi må betale alt selv.Vet av noen som fikk 140tusen..70tusen av hver sine foreldre.Ei annen vennine fikk 40tusen og sine og 40tusen av svigerforldrene.

Skrevet

Vi har budsjett på ca 60 000 og tror faktisk vi skal klare å holde det. Litt over blir det nok alltids, men det har vi tatt litt høyde for også :)

Skrevet

Vi hadde egentlig satt 100 000 kr som øverste grense på budsjettet utenom bryllupsreisen, men etter å ha kjøpt meg en veldig dyr kjole som jeg falt fullstendig for å bare måtte ha, så ender det nok på 120 000kr pluss bryllupsreisen...

Skikkelig dyrt ja!

Skrevet

vi betaler ca 45000 selv, men da betaler pappa lokalet, mamma lager og kjøper mat og pynt, og svigers står for polvarer.

men vi har gjort mye for å få det til den symmen... lagd innbydelser, sanghefter, bordkort etc selv... blir bare enkle røderoser buketter på bordet...

altfor dyrt syns jeg...

Skrevet

Vi betalte nesten 70.000 for vårt. Vi hadde 75 gjester +10 på kaffe.

Men vi gjorde veldig mye selv, hele bryllupet var et sånn gjør-det-selv og vennetjeneste opplegg. Vi bytta tjenester og fikk en kokk, vi har dekoratører og blomsterdekoratører i familien (m/inkjøpspriser), jeg er grafisk designer selv og laget alt materiell, vi snekret og plukket og laget dekorasjonene selv, jeg tegnet kjolen min selv og fikk den sydd osv osv...

Vi fikk 10.000 av foreldrene våre, tot 20.000.

Skrevet

vi har også planer om å holde oss til 60 000.. når er datoen deres??

Skrevet

Vårt kommer vel på rundt 44 000,-, minus 15060,- for kjolen min som jeg får av mine foreldre.

Skrevet

13.09.08. Datoen vår er 08.08.09 :) Så fortsatt et år igjen! Deres er 13 september eller? :)

Skrevet

Hei, vi giftet oss i sommer, så jeg er fremdeles litt i bryllupstanker hehe.. Vi hadde først planer om å prøve å holde budsjettet på 70 000, men så jo så snart vi begynte å planlegge at dette var helt umulig, så derfor strakk vi oss til 90 000, men sa at vi var fornøyd så lenge vi klarte å holde det under 100 000...

Summen bestemmes jo veldig av hvor mange gjester man skal ha, alkohol eller ikke, og hvor mye du er villig til å gjøre selv..

Vi inviterte 92 (bare 77av dem kunne komme) gjester til middag og vi ble ca 115 til kaffe/fest.

Kokken var en venn, så maten kostet 280; pr pers.

Servitører var venner og bekjente, men vi betalte jo dem også.

Kakene var det venner og famile som laget, og

bryllupskaken kostet 2000; (kjøpte av privat-person :) - veldig flink)

Drikkevarer: øl,cider, vin, cognac og baylies+ brus som også koster litt.

Lokalet kostet 3000kr, der vi gjorde alt selv.

Brudekjole, sko, smykker, hår og sminke ol: ca 25 000 (litt usikker på akkurat summen der..fikk endel av mamma)

Brudgommen leide en del av antrekket og kjøpte noe.. ca 6000 totalt

Bryllupsnatt: vi bestilte vanlig hotell-rom 1900; (fikk suite..jippi)

Underholdning,musikk og toastmaster ble ikke så dyrt for oss da vi brukte venner og beskjente der også...

Jeg laget invitasjoner, bordkort, sanghefter, pyntet bord, laget blomsterdekorasjoner og brudebuketten selv, men materialet kostet jo selvfølgelig en del...

TOTALT: ca 115 000 - 120 000

inkl. en billig weekend-bryllupsreise til London :) Lommepengene som gikk unna der er et kapittel for seg selv..hehe

Ble veldig detaljert dette her... men kanskje det kan gi en liten pekepinn.. Husker at det var VELDIG vanskelig å se hvor mye penger vi faktisk måtte bruke...

Lykke til alle dere gifte-klare!! Det kommer til å bli en fantastisk dag :)

Skrevet

Har ikke budsjettert eller regnet noe særlig på det, men tipper mellom 5000 og 10000.

Vi gifter oss borgerlig, og gjør festen så enkel så enkel som mulig. Kjolen min kosta bare 400, så unnet meg et smykke til 1000. Min kjære har fått seg skjorte til 1000 og sko til 1200, så det er liksom de "store" utskeielsene. Holder festen hjemme hos svigerforeldrene, så får god hjelp til kakebaking fra slekt og venner. Drar på Harry-handel og kjøper inn svine- og kyllingfilleer som vi skal grille, samt diverse vin, cognac og bayleys. Serverer salat, potetsalat og hjemmelaget foccaciabrød til grillmaten.

Vi feirer navnedag for datteren vår samme dag, så har slått to fluer i en smekk. Vi er litt "dølle", og bryr oss ikke så mye om oppmerksomhet og tradisjoner, så det hele blir veldig uformelt, men koselig da!!! Blir bare familie i første omgang, men tenker å ha en egen vennefest litt utpå høsten. I stedet for gaver kommer vi til å ønske at folk blir med og spleiser på maten. (Min kommende ektemann er student, så vi har ikke all verden å gå på...)

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

vi har budsjett på 60000. blir 59 stk, og tror vi skal klare å holde oss innafor budsjettet. i tillegg får jeg kjole og stæsj av mine foreldre og samboers antrekk betales av hans mor. så reelt blir det ca 70000. fant en forholdsvis billig og veldig fin kjole! igår ble bryllupsreisa bestilt! langhelg til praha på 5stjerners... det blir stas! og det beste av alt, er at det blir en tur uten mini!

Skrevet

hvor mange blir dere? vi prøver å holde oss på 60000 vi og nemlig. vi blir 59 gjester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...