Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Hei! Jeg lurte om det var noen flere her som har opplevd problemer på jobben pga svangerskap. Flere ganger har jeg måtte be om å kunne få pause, sier at jeg blir veldig trøtt men blir ikke trodd på! I de pausene jeg har fått har jeg vært så utslitt at jeg sover, så det er tydelig at jeg ikke lyver eller 'spiller' på graviditeten, For noen uker siden var det utrolig varmt på jobben, blir sendt ut for a jobbe i solen og nesten besvimte tre ganger. Måtte gå inn å møte 'hva er det nå?' blikk fra de som var på jobb...følte meg så dårlig. Har aldrig ringt inn syk eller gått hjem syk når jeg ikke var det. Jeg føler det er vanskelig å bli tatt på alvor. De sier at jeg er så ung og sprekk, men bærer tross alt litt mage og har blir mer utslitt nå som jeg bærer en mage. Har også sagt ifra at jeg ikke skal løfte, da jeg ble sykemeldt for ikke så lenge siden pga vondt i ryggen og hoftene. Men, blir fortsatt satt i situasjoner hvor jeg må det. Nå gruer jeg meg til å gå tilbake til jobb etter ferien, blir da 30 uker. Jeg vurderer å ta en sykemelding fordi jeg klarer fysisk ikke det de krever av meg selv om jeg har drøftet med sjefen hva jeg klarer/ikke klarer. Er det feil av meg å be om sykemelding så tidlig? Er det noen flere her som har gjort det? Hadde det vært en annen jobb/sjef som tok litt mer hensyn så hadde ikke sykemelding vært så aktuelt....
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Du skal tenke på deg og barnet ditt, så hvis arbeidsgiver ikke kan gi deg andre oppgaver som du kan utføre er sykemelding absolutt et alternativ!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Takk for svaret Du har rett, jeg må prioritere meg og barnet! Skal snakke med legen min om dette neste uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå