Gå til innhold

Skal/skal ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert i utdrikkingslag til ei god venninne på en annen kant av landet. Har veldig lyst til å dra. Tror det er forventet at jeg kommer og jeg har vel gitt inntrykk til forloveren om at jeg kommer også. Det innebærer at jeg må være borte fra tvillingene mine på 6 mnd i nesten to dager. De kommer jo til å ha det bra sammen med pappaen sin. Men så var det dette med amminga da. Blir det bare slit for meg med melkespreng og pumping, tror dere? Er det for tidlig å reise fra dem når de er så små?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal du dra! Pappaen klarer å ta vare på de to skjønne små, og du skal unne deg dette uten å mukke.

Når det kommer til amming. Ta deg en liten "pause" om du får sprengen - og pump. Det er jo ikke verre enn det :)

Skrevet

Takk for svar! Gikk og spekulerte på dette lenge. Fikk noen lignende svar inne på anonymsiden her inne, og bestilte faktisk flybilletter. Så nå er det ingen vei utenom :) Gleder meg masse! Men gruer litt til å bære rundt på den store pumpa, som jeg har lånt på helsestasjonen, da.

HI

Skrevet

Jeg tror folk føler dette veldig ulikt. jeg var selv i utrdrikkningslag når gutta mine var 3 mnd. reiste til tromsø og var borte 1,5 døgn. jeg ammer ikke. Det gikk veldig fint med pappan hjemme. fikk hjelpt til legging av bestemor. faktisk føler jeg at han hadde godt av det.. jeg er alene med de hver dag på dagtid og gutta har gått av å prøve seg de og. skjønner det kan føles mer tungvint når du ammer da. hvis du er sikker på at de tar flaske bør det vel gå bra. jeg syns det var deilig å ha litt fri.. men tenkte på de hele tiden.. klarte ikke å drikke så mye og når jeg skulle sove stakk det skikkelig i hjertet.. savnet de masse da. men sovnet til slutt.. og 12 timer søvn var herlig. det viktigste er at du gjør det som føles rett for deg selv.. hva andre syns og forventer har ikke noe å si. tror tvillinger er en god grunn til å evt. takke nei..

Skrevet

kos deg... selger mange brukte pumper på finn... bare å koke lenge. håndpumpene er små..

Skrevet

Jeg kommer til å dra, og de tar flaske ja :)

HI

Skrevet

Jeg dro i bryllup da de under 2 mnd, og var borte i 4 dager. Hadde med meg 3åringen og pappan var hjemme med duoen. Det gikk kjempebra :) Jeg ammer ikke, og pappaen tar til daglig veldig del i alt så jeg syntes det var helt naturlig at jeg skulle dra bort en tur. Han drar også en del bort og da må jo jeg være hjemme med dem :)

Dra du og kooooos deg masse :)

Skrevet

Det kommer nok til å gå så fint. Reiste selv på jente tur til Barcelona når guttene var 5mnd. Tenkte også mye frem og tilbake på det men, kom frem til at mor hadde godt av noen late dager og shopping. Ikke minst det at far også fikk litt alene tid med de, da han jobber mye og er litt borte.

Så her gikk alt bare bra, alle koste seg:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Vil bare fortelle at nå er jeg tilbake fra utdrikkingslag og to netter borte fra tvillingene. Det gikk kjempefint! Det var artig å slå seg løs igjen, og det var utrolig godt å ha litt "husmorferie". Tvillingene led selvfølgelig ingen nød. De koste seg sammen med pappa og onkel. Tror ikke jeg var dypt savnet.

Eneste aberet med turen var melkesprengen. Pumpet meg av og til, men pumpen jeg hadde var ikke like effektiv som tvillingene. Så jeg gikk rundt med litt vondt i puppene.

Alt i alt tror jeg hele familien hadde godt av denne helga. Jeg anbefaler dere andre også å reise bort, og la far stelle hjemme en gang i blant:)

HI

Skrevet

Godt å høre at alle har kost seg!

Det er utrolig viktig at man får gjort noen ting alene, så jeg ville også dratt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...