Gå til innhold

Kjøpe sprinkelseng eller vanlig seng?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter nummer to når Mathias er ca. 20mndr... Bør vi kjøpe en sprinkelseng til da eller ny seng til Mathias? Jeg har ikke peiling på når man flytter de over i vanlig seng jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flytta min over i juniorseng (litt mindre enn vanlig seg) når han var 2 år og 2 mnd. Han var ikke klar for det når han var 20 mnd ihvertfall.

Du har ikke en krybbe, babykurv babyen kan sove i den første tiden da? Så får du utsatt det litte granne til?

Skrevet

Jo, vet bestemora mi skal ha en babykurv. Men jeg har aldri sett den, så vet ikke hvor stor den er og hvor lenge babyn får plass i den. Men det er jo en ting og finne ut:o)

Skrevet

Gutten vår fikk juniorseng da har var litt over 2 år. Om din er klar før vet man jo aldri, slitsomt hvis han bare går ut av senga hele tiden.. ;o)

Tror jeg ville ha kjøpt en vugge, kurv eller liten babyseng, evt brukt vognbagen som seng de første månedene. Når babyen er 6-8 mnd kan du ta i bruk sprinkelsenga og kjøpe juniorseng til eldste.

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Vet du, e flytta Odin over i vanlig seng da han var 21 mnd-og det gikk helt flott!! Bare husk å kjøpe sengehest=) Er jo bare idioti å kjøpe en sprinkelseng til=)

Skrevet

Ja, tror vi får prøve og flytte han over.. Går det ikke så får vi bare vente litt til. Hvis det er vanlig og flytte de når de er rundt 2år så er det liten vits med en sprinkelseng til så vi får prøve og finne på noe annet i mellomtida hvis det ikke går! :)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Ja det går nok fint:) bare gjør det en stund før den lille kommer-ellers kan det bli mange nye ting for han så kan utrage og føle seg tilsidesatt og bli sjalu.

Skrevet

gutten vår på 22 måneder fikk ny seng på tirsdag og det går kjempe fint. Stor enkeltseng kjøpte vi, med sengehest. han koser seg masse og sover hele natta. han klatrer ikke no mer ut av den en det han gjorde med sprinkelsenga.

Skrevet

Takk for tips! :D Vi får prøve på det snart da tenker jeg:)

Skrevet

Vår flytta over i stor seng da han var 18 måneder. Med sengehest så gikk det fint:)

Han hadde aldri godtatt sprinkelseng så mye lenger uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...