Gå til innhold

Noen som vet om fars rettigheter?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått totalt forbud mot å løfte mer enn babyens vekt de neste 6 ukene, da jeg har operasjonssår både innvendig og utvendig. (Grunnet keisersnitt og at livmoren revnet flere steder innvendig)

Men problemet er at vi har en ettåring her hjemme + at daglige gjøremål ikke er så enkelt når alt skal "veie" mindre enn 4 kilo....

Har far noen rettigheter til å være hjemme i de 6 ukene? Enten pga babyen, eller pga ettåringen?..

Vi har ikke råd til å ta ut ulønnet permisjon, og far er i ny jobb og har dermed ikke opparbeidet seg ferie med lønn :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan sykemelde deg og at far kan ta over din permisjon i mellomtiden........

Skrevet

Hva om han tar permisjonen nå ? Ta en tlf til trygdekontoret, de kan informerer deg :=)

Skrevet

Han har ingen rettigheter de første 6 ukene - i så fall må du bli sykmeldt og det må sendes en egen melding til NAV om at han tar over all omsorg for babyen og dermed permisjonen din. Ellers må han bli sykmeldt, men det er jo heller ikke så lett siden han tydeligvis ikke er syk, og i tillegg i ny jobb.

Skrevet

Jeg hadde nesten samme problem. Hadde så vondt i ryggen at jeg ikke kunne løfte babyen min. Jeg fikk sykemelding, og dermed forlenget permisjon. Samboeren min var også sykemeldt på den tiden, så han tok seg av løftingen. Hvis ikke han hadde vært hjemme likevel kunne han overtatt permisjonen min den perioden jeg ikke kunne løfte. =)

Skrevet

Tusen takk for svar! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...