Gå til innhold

e ganske forvirra,...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jordmora sei eg er 25+5idag..eg sjøl regna eg er 25+3..men BIM sei 25+2..

jordmor skifter veke søndag,eg tirsdag og BIM onsdag..

hva er det som er rett??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen andre som har det sånn?

Skrevet

Når har du termin da?

En "norsk" svangerskap er 40+2 uker, mens i de fleste andre land regnes det som 40+0. Babyverden regner ut fra 40+2 etter så jeg har skjønt. Mulig bim regner bare 40+0?

Jordmor regner 40+2. Hos meg er ihvertfall termin fra jordmor den samme som på babyverden, mens bim sin er "feil"

Skrevet

HVis jordmor regner utfra ordinær ultralyd ville jeg stolt mest på henne. Hun baserer i så fall avgjørelsen på måling av hodet , lårben osv hos fosteret. Det man regner utfra på babyverden, bim o.l er første dag av siste mens + hvor lang syklus du har - da beregner man sånn ca når man tror at befruktning har skjedd - men dette er jo mye mer usikkert. Men kan bli befruktet både litt før og litt etter den datoen man tror.

En annen ting: babyverden,mammanett, lege, jordmor osv regner forskjellig fra barnimagen.com. Her ligger man en uke foran det man "egentlig" gjør fordi de regner at man er i uke 20, for eksempel, når man GÅR I uke 20. Det er det samme som å si at man er i sitt 20de år det året man er 19 år. Selv foretrekker jeg å si den uken jeg er i, ikke hvilken uke jeg går i , om du forstår... Jeg velger altså ikke å si at jeg er i uke 20 selvom bim mener jeg er det. Jeg er 19+4 i dag. For meg betyr det uke 19.

Ikke rart man blir forvirra :-)

Skrevet

he termin 30okt..

ej regna 40+2..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...