<3 girls <3 Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 jordmora sei eg er 25+5idag..eg sjøl regna eg er 25+3..men BIM sei 25+2.. jordmor skifter veke søndag,eg tirsdag og BIM onsdag.. hva er det som er rett??
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Når har du termin da? En "norsk" svangerskap er 40+2 uker, mens i de fleste andre land regnes det som 40+0. Babyverden regner ut fra 40+2 etter så jeg har skjønt. Mulig bim regner bare 40+0? Jordmor regner 40+2. Hos meg er ihvertfall termin fra jordmor den samme som på babyverden, mens bim sin er "feil"
saltogpepper Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 HVis jordmor regner utfra ordinær ultralyd ville jeg stolt mest på henne. Hun baserer i så fall avgjørelsen på måling av hodet , lårben osv hos fosteret. Det man regner utfra på babyverden, bim o.l er første dag av siste mens + hvor lang syklus du har - da beregner man sånn ca når man tror at befruktning har skjedd - men dette er jo mye mer usikkert. Men kan bli befruktet både litt før og litt etter den datoen man tror. En annen ting: babyverden,mammanett, lege, jordmor osv regner forskjellig fra barnimagen.com. Her ligger man en uke foran det man "egentlig" gjør fordi de regner at man er i uke 20, for eksempel, når man GÅR I uke 20. Det er det samme som å si at man er i sitt 20de år det året man er 19 år. Selv foretrekker jeg å si den uken jeg er i, ikke hvilken uke jeg går i , om du forstår... Jeg velger altså ikke å si at jeg er i uke 20 selvom bim mener jeg er det. Jeg er 19+4 i dag. For meg betyr det uke 19. Ikke rart man blir forvirra :-)
<3 girls <3 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2008 he termin 30okt.. ej regna 40+2..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå