Julaften-baby♥ Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Har vært på en drøss på UL (grunnet forskjellig med mine graviditeter), og nå, for første gang er vi tvunget til å ta med vår datter på 3 år på UL. Alternativet er at far blir hjemme med henne, men det synes jeg nesten ikke er et alternativ en gang... Detter er på Rikshospitaltet i Oslo. Hva synes dere, tror dere det blir tatt greit i mot at vi har med en 3 år gammel jente inn der? Kjenner jeg henne rett, så kommer hun til å sitte stille på fars fang der altså!
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Når dere forklarer at det stod mellom å ta henne med og la henne være alene hjemme (greit å ta i litt), så går det sikkert bra :-) Ev. kan dere jo ringe på forhånd og spørre om det går bra.
Pusur_mor Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Hei ! Ikke for å skremme, men det kan jo være at de finner noe galt. Da jeg var på ul i min 5. graviditet ( uke 20) fant vi ikke noe bankende hjerte. Det jeg ville anbefalt var at du gikk inn først, så fikk far og 3-åringen komme inn når dere ser at det det ser greit ut. Hun høres rolig ut, så det går nok bra. Som sagt så skriver jeg ikke dette for å skremme deg. Lykke til.
Julaften-baby♥ Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2008 Hei! Tusen takk for svar! Neida, blir ikke skremt! Ikke mye som skremmer denne dama lenger. Vet hvordan det er å få den beskjeden nemlig. Vår første graviditet i 2003 så fikk vi beskjed om at det var noe feil med hjertet til barnet vårt, vi valgte å fortsette, men gutten vår var mye mer syk enn først antatt, og døde 1,5 år gammel. Kanskje greit at de to kommer etter at de har sjekket litt ja... Uansett så har vi vært på UL 2 ganger og jeg kjenner gode spark, så regner med at alt skal være i orden. På den annen side så er vi overdrevne realister iht at det kan være noe galt likevel. Er det noen som har hatt med barn inn på UL her forresten?
titti64 Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Hei hei. Det er ikke noe problem å ta med barnet ditt. Da jeg var på UL i mars så måtte jeg ha med begge mine barn på henholdsvis 6 og 8 år. Jeg gikk inn først i tilfelle de skulle finne noe galt. Men når hun så over å så at alt gikk greit så kom de andre inn også. Så hun som skrev i innlegget nedenfor her har iallfall vært hos en meget uerfaren gynekolog. Så bare ta med din datter. De sjekker deg alltid først. Lykke til!
stinky-monkey Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Forrige gang jeg var gravid hadde jeg med meg broren min, kona hennes og mine to barn inn på ultralyden. De skulle egentlig bare være med for turen (litt langt å kjøre til sykehuset herfra), men da jordmora ropte meg inn, så spurte hun om de andre skulle være med meg inn, og da sa jeg bare ja til det, og hele gjengen gikk inn :-) Alt gikk bra den gangen, og de fant en helt frisk baby. Denne gangen hadde jeg med moren min, og niesa mi (som moren min skulle passe den dagen). Da fant de avvik hos fosteret, eller rettere sagt cyster på ene nyren, og jeg ble henvist videre på ny ultralyd med spesialist på et annet sykehus. Jeg tok jo dette ganske tungt den dagen (var jo på en måte forberedt på å få se en helt frisk baby). Men det gjorde ikke så mye for meg at niesa mi (5 år) var med. Tror ikke de på sjukehuset kan si at det ikke er lov å ha med noen, men de anbefaler å ikke ha med unger, med hensyn til den gravide tror jeg, tilfelle de skulle finne noe galt. Så tror egentlig at det er opp til deg, når alt kommer til alt, om du vil ha med dattra di eller ikke.
stinky-monkey Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Kona hennes, he, he! Kona hans skulle det selvfølgelig stå :-)
blå+? Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 hei! jeg har fått innkalling til ordinær UL på st. olavs hospital. der står det med store bokstaver: "NB! DET ER ØNSKELIG AT BARE EN PERSON FØLGER DEG! og vi ønsker ikke at barn er med." hjelp.. strenge folk det her, tenkte jeg :/
Såpeboble - 26.04.2011 Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 Jeg ville ikke hatt med sønnen min på UL. Det er jo en medisinsk undersøkelse og ikke en festlig forestilling. Tenk om babyen er død..
AO3 Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 Lena_: Det samme sto på min innkallelse, ved et helt annet sykehus. Men hva de ønsker, og hva de nekter, er vel kanskje to forskjellige ting? Enig med foregående innlegg at jeg nok ikke ville tatt med meg barn med mindre jeg var helt nødt, i tilfelle det skulle dukke opp noe.
Mamman til Mia Camilia Skrevet 18. juli 2008 #11 Skrevet 18. juli 2008 På mitt ark om UL, stod det at barn under skolepliktig alder ikke fikk lov å være med inn.
noggie Skrevet 19. juli 2008 #12 Skrevet 19. juli 2008 Vi har vært på UL på rix'n og hatt med vår 4årige datter uten at det har blitt sagt noe. Fikk et brev om at de helst ikke ville dette, men vi synes at hun er LITT liten til å være hjemme alene enda ; ). Sa bare at det var for å ungå søskensjalusi med en gang kom inn døra og da var det greit. Nå hadde vi en drittsekklege som mente vi burde ta abort med en gang( da var hun der og han brukte STORE bokstaver) pga. risikosvangerskap. Etter ny UL fossrodde han som en gal og sa vi ikke fikk ta morkakeprøven, som han nærmest insisterte på først,likevel. Han kunne vel venta med dommedag til prøve nr. 2 da!!! Han har jo ikke lov til å vise sitt synspunkt i saken, langt fra mer eller mindre nærmest beordre oss!! Hun fikk det visst ikke helt med seg, men har forklart at baby kanskje var litt syk men var bra likevel( tror de nå).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå