Gjest Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 En liten undersøkelse. Hvor var dere etter fødselen, og var dere fornøyd med oppholdet? Hva var positivt/negativt? Jeg var på¨barselavdeling, ikke fornøyd. - Vekket meg kl fire hver morgen for å gi meg paracet - Tror det var bare 2 stk av personalet som i det hele tatt presenterte seg. - Fikk ikke svar på noen ting jeg lurte på. - Visste ingenting om medisinene de ga. Av positive ting var det faktisk veldig hyggelig å dele rom, hun som lå på rom med meg var så utrolig koselig.
Spanskeflua Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Var på barselavdeing de tre første gangene, da var ikke barselhotellet startet ennå. Superfornøyd! Fjerde gangen lå vi på barselavdelingen første natta, da var ikke ledig på hotellet. Deretter ble vi flyttet til hotellet, og noe mer tragisk har jeg ikke vært borti. Helt alene, så nesten ingen andre mennesker annet enn ved måltidene i spisesalen. Hadde det vært første barnet, hadde mannen kunnet overnatte, men med 3 andre barn var dette umulig. Derfor ble det bare noen timer besøk hver ettermiddag. Tragisk egentlig!!!
Zitro Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Jeg lå på barsel (har ikke hotell) på Fredrikstad sykehus, og var strålende fornøyd med det. Dem gjorde fødselsopplevelsen til en meget fin ting, og oppholdet etterpå gir jeg 5 stjerner! De plaget meg ikke hvis jeg ikke lurte på noe (var andre gangs fødende), jeg fikk bestille den maten jeg ønsket, og dem passet babyen hvis jeg trengte søvn i noen timer alene. Ikke at jeg benyttet meg av det da, for jeg var så fasinet av den lille klumpen min at jeg klarte ikke gi henne fra meg. Ellers forklarte dem alt dem skulle og alle presenterte seg skikkelig før dem gjorde noe annet.
Nætte;mortil2 Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Lå på barselavdeling etter førstemann og syns det var helt fint, eneste minuset var jo at hun jeg lå på rom med holdt på å blø ihjel så badet var et eneste blodbad etter henne fordi hun var for svak til å vaske det selv, men ellers var jeg fornøyd. Nå lå jeg på barselhotellet, kom dit 4 timer etter fødsel, og det var utrolig deilig... Et veldig greit rom, eget funksjonelt bad og sofa og sinnsykt god ammestol! Den skulle jeg gjerne stjålet med meg hjem gitt... Alle i personalet kom enten og banket på og hilste på, eller "huket" tak i meg i gangen, de var veldig koselige og tilbudte seg all mulig hjelp. Var der til sjekken var ferdig på 3 dag og dro så hjem, men jeg hadde faktisk lyst å være der mer... Var så fredelig og godt...
Mamsen87 :) Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Jeg var på barselavdeling.. Ikke fornøyd.. -Ble flytta rundt som en kasteball. -Måtte dele rom med en annen jeg absolutt ikke kom overens med. -Vanskelig og få tak i noen hvis jeg lurte på noe.. Var ikke så mye positivt egentlig.. Likte ho ene som jobba der bare:o)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Jeg var på barselhotell, Stavanger Universitets Sykehus. Var vel midt på treet fornøyd. Hele oppholdet var preget av dårlig tid på de ansatte, vi ble lovet en hel ettermiddag at nå skulle vi få bade gutten, og vist hvordan det gjøres. Det skjedde først kvart på ti om kvelden.... Informasjon og sann var ok, fikk svar på det jeg lurte på. Men slet veldig med amming, og ringte for å få hjelp. Da kom de inn, dyttet tatten inn i munnen på gutten, sa at nå suger han og gikk ut. Før de hadde lukket døren omtrent slapp han taket.... Det som var verst for vår del, var at jeg bare fikk enkeltrom på hotellet. Alt annet var fullt, på en måte ok hvis de hadde sagt det på forhånd. Men vi ble vare vist til et rom og sagt at versegod før damen gikk. Så kom det er annen dame og forklarte oss at det var fullt. Men at visst vi hadde fått vite det før vi kom ned så hadde vi kunnet fått første natt på barselavdelingen, også dobbelrom på hotellet de neste dagene. Jeg fødte halv tolv, og kom ikke til hotellet før klokken 3 om natten. Så var uansett ikke mange timene. Det var lissom det vi hadde gledet oss mest til- å være sammen de første dagene, også ble det sann. Synes fremdeles det er trist når jeg tenker på det. Nest siste natten sov sambo på gulvet, jeg var så dausliten av å være alene og ikke ha hjelp at vi gjorde det sann selv om det ikke var lov. Måtte bli en ekstra natt og da fikk vi dobbeltrom siden Jonas måtte ligge i lys. Når det gjelder gulsoten så vi jo på papiret etterpå at det var økning i bilirubinen for hver dag de sjekket den. Men det sa de overhodet ingenting om før den dagen vi skulle ha reist hjem de slapp bomben og sa at han måtte ligge i lys. De hadde jo sett verdiene og synes godt de kunne sagt at de økte og at det kansje gikk mot behandling.
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Jeg var på barsel hotell! Kjempe fornøyd. Var begge gangene. Hadde med mannen og mini med sistemann. Skal jeg ha fler barn skal jeg på hotellet igjen:)
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Var på barselavdelingen Kjempefornøyd! Kjempeflinke folk som tok godt vare på meg. Kun enerom på St.olavs så det var stille og rolig og gubben kunne være der med meg hele tiden. God veiledning og hjelp Kom så snart jeg lurte på noe, og jeg fikk alltid gode svar Og dette enda jeg fødte midt i fellesferien (ikke den enkleste tiden for de ansatte på føden/barsel)! Jeg gir mye for å få ligge der til jul også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå