Gå til innhold

Kan det ha vært spark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi - jeg tror jeg endelig har kjent liv! Er 19+4 i dag og førstegangs. Har gått og lurt litt de siste dagene , men overbevist meg selv om at det sikkert bare var luft jeg kjente , eller tarminnhold som beveget seg. Eller ett eller annet veldig diffust... Men i dag tror jeg ikke det var noen tvil (er jo generelt skeptisk og trenger mye "bevis" for å være sikker, da) Men det var 4-5 små dunk nederst i magen på den ene siden, som hverken minnet om luft eller tarminnhold eller noe annet jeg har kjent før - dump,dump, dump... Haha! Håper det var den lille som sparket. Tror dere det? Var ikke slik som jeg har hørt at det "skal være" - åling eller bobler som sprekker - mer som noen små dumpe dunk ... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm - plutselig litt i tvil igjen - kan det ha vært bare en leamus-liknende greie som mine egne muskler foretok?

Skrevet

Det kan godt være spark du kjente. Disse boblene er mest helt i begynnelsen, når fosteret er svært lite. Jeg har kjent liv siden uke 14 ( er 3.gangs fødende), og da var det bobler som sprakk. Nå er jeg 21, og det er tydelige små dunk. Har kjent dem på utsiden den siste uka. Kjempeartig.

Skrevet

Vittig, jeg sitter her og tenker akkuratt det samme. Leamus i livmora..hehe

Skrevet

Haha! Tenk om det var små spark! Blir så rørt. Prøvde å dytte litt tilbake for å si hei. Kanskje jeg bare sa hei til en leamus- livmor, men hvem bryr seg vel om det? Hehehe. Sitter på jobb og klarer ikke helt å konsentrere meg. Dette er så gøy! HVis det er spark, da. Hoho.

Skrevet

Hehe ... DET VAR NOK SPARK!

Det var akkurat slik jeg beskrev det de første gangene ... "det kjennes ut som jeg har leamus i magen, men bare 3-4 rykk av gangen".

Kjenner akkurat det samme denne gangen som sist ... noen herlige små "dunk".

Skrevet

Det er helt sikkert spark :) akkuratt sånn kjennes det ut for meg også! Har kjent det i noen uker nå. Utrolig gøy :)

Skrevet

Jeg er førstegangs. Jeg kjente liv første gang da jeg var 14+6 - da var det nettopp små dunk jeg kjente. Ikke til å ta feil av når du har kjent det et par ganger til! Der og da var jeg litt usikker på om det var det jeg hadde kjent, men nå, etter at jeg har kjent masse liv lenge, er jeg overhode ikke i tvil om at det var spark jeg kjente den gangen. Tror det er babyen du kjenner, jeg! :)

Skrevet

trur du kjente spark ej..jhehe

Skrevet

Tror jeg og:) Er selv 23+3 idag, og har kjent liv fra uke 14 (BIM uke 15). Mannen min kjente det uttapå i uke 20 (BIM uke 21) og nå kan man se det utenpå hver dag. Og jeg har ALDRI kjent noen "sommerfugl som slår med vingene" eller "boble som sprekker", men mer som leamus i begynnelsen, og nå som mer eller mindre harde dunk. Venta jo lenge på den boblefølelsen, men syns ikke det kan sammenlignes med det..

Skrevet

ÅÅÅÅ! Er så glad. Tusen takk for svar alle sammen. Litt klump i halsen her. Hormonell? Ja vel :-)

Skrevet

Hehe! Så, leamusa mi er kanskje ikke leamus? ;D

Skrevet

Nei, det er nok spark hos deg også. Grattis :-)

Skrevet

Putte: Nei, jeg har heller ikke kjent så mye som en eneste boble eller sommerfugl... *hehe*

Skrevet

Det er jo du selv som kjenner kroppen din best, så hvis du mener det var et spark, så VAR det det... :-)

Og det var det nok helt sikkert, du er jo 19 uker på vei nå! :-)

Skrevet

Ja men jeg har hørt at det ikke er så vanlig å kjenne noe før i uke 20-22 når man er førstegangs...

Skrevet

Ikke no fasit på når du skal kjenne spark som førstegangs. Neste gang kjenner du det nok enda tidligere :D

Jeg er 17+1 og tassen min sparker hver dag.. Er så deilig:D

Skrevet

Er det ikke gøy??? :)

Jeg kjente for første gang på mandag. er i dag 15 uker på vei, men var ikke i tvil om at det var den lille :)

Kjenner det hver dag nå, som om jeg har en liten fisk inni der...

Er førstegangs så trodde ikke jeg kom til å kjenne det så tidlig.

Tror dere at det kan ha noe med vekt ang hvor tidlig man kan kjenne det? Er selv veldig tynn

Skrevet

jeg tror ikke vekt har noe å si. jeg er stor og kjente det veldig tidlig denne gangen.. kjente i uke 15 eller no første gang jeg gikk gravid

Skrevet

Helt klart spark. Leamus var eneste måten jeg kunne forklare hvordan sparkene kjentes ut den første tiden sist. Kjente aldri bobler eller gullfiskhaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...