Gå til innhold

Hei damer :-) Da sniker jeg meg over til siste innspurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Endelig kan jeg snike meg over til 3 trim, (dette har jeg ventet lenge på, gitt) sånn egentlig er det vel ikke før i morgen, da er jeg 28+1, men som mange nok har gjort før meg...her er jeg og bollemagen min :-)

Litt om meg og svangerskapet hittil.

Jeg og min kjære samboer venter en jente i oktober, vårt første barn, så det blir spennende, gleder oss til å bli kjent med lille nurket vårt.

De første månedene var ikke noe særlig...kastet opp 8-10 ganger om dagen, våknet på natten og måtte kaste opp. Fikk hyperemesis, og ble sykemeldt i 6 uker. Gikk til akupunktur, og ble kvitt plagene :-) Joho. Fikk deretter en kraftig forkjølelse, som igjen førte til en forverring av astma. Lå rett ut, greide ikke å puste, sendt på legevakten, lå der en dag tok masse prøver, og ble sykemeldt i nye to uker. En tøff start, spiste minimalt, og var dødsliten, og det før jeg hadde gått fire fullgåtte måneder..Bortsett fra det har jeg ikke hatt mye å utsette på svangerskapet, magen og vekten øker som den skal, har ennå ikke hatt store problemer med bekkenet, vann i kroppen eller andre ulumskheter. Litt treg i magen til tider, men det går over.

På ordinær UL ble jeg satt tilbake 3 uker, fordi fosteret var mindre enn det skulle være..mens terming 20.sept, og UL termin 12 oktober. På vekstkontroll i uke 24 var hun større enn gjennomsnittet, og på 3D ultralyd i uke 26+5 var hun også stor, så legen mente jeg er lenger på vei...så nå er vi spent på når hun kommer.

Jenta i magen er i hvertfall frisk og i full sving der inne. Har hatt masse aktivitet fra ca uke 17. Lurer på når hun hviler den lille kroppen sin, i det siste har hun gått over fra krafig spark hele tiden til litt mer "glidende" bevegleser også. Kan se konturer av armer og bein som beveger seg under huden. Nesten sånn at jeg kan ta rundt henne når hun stikker en kroppsdel opp, helt sprøtt :-) Det tyder vel kanskje på at hun begynner å bli større, og tar mer plass der inne. Sier seg selv når magen buler både på min venstre og høyre side, helt bak mot ryggen samtidig..

Ja, det var litt om meg og mitt. Gleder meg til å tilbringe siste del her sammen med dere :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vil bare ønske deg velkommen (fikk ingen velkomst selv...snufs....det var litt trist) - selvom jeg er ganske så ny her selv.

Du kom hit på fredag og jeg kom mandagen før deg bare..........men velkommen hit iallefall - deilig å være i siste trimester.

Skrevet

prøver å si velkommen til de som kommer, men noen innlegg går forbi meg.

Så velkommen til dere begge ;D

Skrevet

Velkommen til oss :-) og alle de som måtte komme etter oss, og de til de som allerede har vært her en stund, godt å komme til siste innspurt, lykke til med fødsler, rier og slimpropper. En liten stund til jeg orker å fokuserer så veldig mye på akkurat det :-) Selv om jeg merker tankene begynne å melde seg...

Skrevet

Hei nye jenter.

Velkommen hit!

Gratulerer med to fullgåtte trimestre. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...