Gå til innhold

Allergi mot melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som hvet hvordan dette utarter seg? Evt intolaranse mot laktose.

Lillemor på 1 år (om 1 uke) slutta plutselig med pupp for 1 uke siden. Fra amming 4-6 ganger pr dag til liten sup i senga på morgenen. Sånn over natta. Nå får hun lettmelk til brødmåltidene. får vel ca 2-3 dl pr dag kan jeg tenke meg. Er jo litt melk i grøten også får hun ca 1 yoghurt pr dag.

Sliter med veldig løs mage for tia. Skal droppe alle melkeprodukter nå et par dager å se om det blir noen forandring. Nå har hun fått to tenner denne uka, så kan jo være de som gir løs mage. Hun har også hatt litt tendens til løs mage når de andre tennene kom.

Noen gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er selv laktoseintolerant, så jeg kan si hvordan det er for meg..

drikker jeg rein melk får jeg løs mage og magevondt..

når jeg fikk intoleranse så reagerte jeg på alt..! inkl. sjokolade og ost.. så jeg kutta ut alt en periode, så forsiktig begynte jeg med igjen og etter noen mnder kunne jeg spise youghurt og slikt, men ikke reine melkeprodukter f.eks grøt og rein melk..

så ja, kutt ut ALLE melkeprodukter en periode og se om det blir bedre.. =) blir det bedre, innfør de igjen forsiktig..

men det er jo forskjell på melkeintolerane og laktoseintoleranse da.. =) men prøv deg litt forsiktig frem..

Skrevet

Får hun noe utslett i ansiktet hvis melka/yoghurten blir liggende litt? Min nest yngste hadde utallige diarebleier, og i tillegg ble han hoven og rød i ansiktet hvis yoghurten lå en øyeblikk på kinnet hans. Barnelegen satte diagnosen melkeprotein-intoleranse på grunnlag av dette uten flere undersøkelser (bare allergitest som var negativ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...