dritgrei hei hei! Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Det er midt på morningen, og her sitter jeg på du sykehusrom langt unna familien min... Igjen. Babyen har blitt smitta av en forkjøla storesøster og det gikk rett i fletta på han stakkars. Det er ikke snakk og RS-virus, men de ville legge han inn for å utelukke saker og ting, mer enn å finne skumle sykdommer. Mest sansynlig er det 'bare' bronkitt, men det er jo ikke noe gøy på en så liten venn. Jeg likte ikke at han tetna til i går kveld så jeg ringte legevakten. Jeg fikk komme inn fort og greit snill lege og fine folk. Det kjipe er at vi ble sendt til en annen by. Jeg måtte kjøre halvannen time med syk baby alene midt på kvelden. Vi var fremme 01, og ferdig med innskrivning/undersøkelse klokken 02... Det er seint for byrået 'flytt og skru opp kjøkken med ny baby og andre små'. Fritt for å komme i orden snart! Lille babyen min fikk en urolig start på livet.
Maud Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Uff da, stakkars lille babyen og stakkars mamma'n hans! Det er fint at de tar det på alvor da, med en sånn liten sak. Skummelt å kjøre i natten alene og da var det sikkert godt å komme til snille folk og grundig utredning. Jeg var akkurat i samme situasjon for noen måneder siden. Den dagen vi flyttet til nye huset var minstesnupp seks uker og vi var innlagt på sykehus... Kjipt! Men som du jo har sett, kom vi oss i orden i nytt hus etter hvert. Stor klem til deg og god bedring til lillegutten din.
dritgrei hei hei! Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2008 Takk maud, heldigvis ha jeg sett at dere fikk det til. Nå blir det satt i gang en ukes intravenøs antibiotikakur. To dager på elverum før vi sender hjem igjen.
phantomet Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Kjære dritgrei, Dette var ikke hyggelig lesing, men jeg er glad for at de tok dere på alvor, og at lille vennen får god hjelp, selv om den hjelpen er så langt unna det nye huset... Håper lille tassen kommer seg raskt til hektene, og at antibiotika-kuren virker i en fei. Sender noen ekstra gode klemmer til lillegutt og selvfølgelig til deg min venn, som nok en gang beviser deg som verdens beste mamma!!!!! Dere kommer nok til å få til både innflytting, oppskruing av kjøkken og annen ordning i huset. Det ordner seg bestandig for snille piker! Klem klem klem klem klem
dritgrei hei hei! Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2008 Verdens beste mamma er en stilig tittel, men jeg tror ikke jeg skal sy meg en kjole med den påskriften. barneavdelingen har sommerferie i byen vår, men på søndag åpner den avdelingen igjen, og denne vi er på nå var sommerferie. ... Jeg kjenner i bli akutt politisk engasjert av sånne løsninger.
tebekaa Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Heldige lille kompis som har deg dritgrei, som var kjapp til å ringe legevakt og i tillegg verdens beste sjåfør for en liten syk tass. Lite søvn har jo i tillegg en stygg tendens til å gjøre bekymringene ekstra store, så jeg føler virkelig med deg. Ekstra belastende å være langt hjemmefra. Tungvindt, og noen ganger direkte farlig med sommerstengte sykehus. Og apropos feriestengte sykehus: I hjembyen min måtte en ortoped ta i mot en baby fordi fødeavdelingen var stengt... Heia rike Norge!
selma07 og engel Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Tro meg dritgrei.. jeg vet akkurat hvordan du har det... vi er akkurat kommet ut fra Riksen etter en uke der.. så vi har hatt våre 3 uker... Kjempemasse lykke til!! Tenker på dere!! God klæm fra Selmamamman og Selmaskatten!
iznogood Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Så veldig bra at du har en legevakt som tar folk på alvor og gjør noe med saken - selv om en må til en annen by! Stor god bedringsklem til småtten og stor klem til en sliten mamma. Får håbe det ordner seg fort og greit for ham - komme i orden får du jo alltids gjort :-) (sånn en gang, jaffal)
Næsningsfrua Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 Huff, ikke noe artig når det er noe med de små. På barneavdelingen på Elverum er det kjedelig, der har jeg vært endel da største var liten.. Men sykehusopplegget rundt Mjøsa er helt rart, du kan risikere å reise i skytteltrafikk hvis diagnosene tilsier det. Nei, jeg syns de skulle bygd ett sykehus feks i Moelv, da hadde en fått samlet alt til pasientenes beste, og ca midt mellom mjøsbyene.. Da hadde en sluppet sommerstenging også. Men det hjelper ikke deg nå, hold hodet oppe og ta imot god hjelp! God bedring til lillegutt, og pass deg for elgen når du skal reise hemmat!
Trollmora Skrevet 19. juli 2008 #10 Skrevet 19. juli 2008 Stakkars liten og mammaen hans! Store klemmer til begge to og et ønske om at de ikke finner mer men er veldig flinke på å ta mammaer med syke babyer på alvor. Skjønner at det er kjipesen, men når du nå først er der, så bare MÅ du la bekymringene om kjøkkenet ligge. Dere blir før eller senere ferdig og nå er det om å gjøre at bitte lille dritgreibabyen skal bli frisk! Stoooooor klæm fra
dritgrei hei hei! Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. juli 2008 hehe... det me kjøkken og husbekymringene er ikke så lett å bare la ligge... ikke en gang når liten baby er syk... egentlig ser det mest om at lille babyen ikke er så alvorlig syk, for da hadde vel hele husprosjektet ikke betydd noe som helst :-) jeg skal prøve å roe meg med at det blir hus en gang. takk for klemming og alskens.
selma07 og engel Skrevet 21. juli 2008 #12 Skrevet 21. juli 2008 Hvordan går det med dere og lille babyen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå