Kvinne22 Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Som sagt reiser jeg til kypros på mandag og jeg gruer meg kjempemye siden jeg i går fannt ut at jeg er gravid. er akkurat 4 uker i dag. Er så redd for å spise noe feil eller gjøre noe jeg ikke skal når jeg er der nede. alkohol holder jeg meg jo selvfølgelig unna.. men siden jeg og samboerern min reiser ned med hele familien hans så kommer de jo til å fatte litt mistanke vell når jeg sier nei takk til alkohol hver kveld. har egentlig lyst å fortelle dem det så jeg slipper spørsmål og det hadde vært herlig dersom svigermor var med og passte på hva jeg spiser og slikt er i uke fem når vi er der nede, er det ALT for tidlig å si noe? har alltid drømt om å si det på en spesiell måte siden dette er svigermors første barnebarn.
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Hei! Jeg er 6+5 idag og fortalte det til min mor igår! Jeg syns det var veldig deilig å bare få sagt det. Men hun ble jo nesten sjokkskadet, hun bare lo og gråt om hverandre. Er hennes første barnebarn. Vi skal fortelle det til min samboers foreldre idag, er veeeldig spent på det. For oss er det bare godt at noen vet det. Tilfelle det skulle skje noe.. Men også for å ha noen å kunne snakke med om det en lurer på og slike ting. Min mor og min svigermor har tross alt fått fire unger hver!Vi venter med søksken og omverdenen ellers til rundt uke 12. Kun min beste venninne som skal få vite det litt før. Jeg tror jeg ville ha sagt det. Veldig ubehagelig å måtte finne på unnskyldninger under en hel ferietur. Det er bare deilig at folk rundt en vet om hva en går igjennom.. Syns jeg da.. Lykke til og god tur!
enigma Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 De to første gangene ventet vi til vi hadde vært på UL, denne gangen fikk de vite det rundt uke 5-6.... Gjør det som føles naturlig. Dersom du har et godt forhold til svigermor så kan hun være en god støtte å ha. Kjøp med et krus med teksten "Verdens beste farmor" el.l De har også noen små søte bøker a.la "Til bestemor" Noen er redd for at det skal gå galt, men hvis så skjer så er det kanskje godt å ha noen å støtte seg på. Lykke til og god ferie! :-)
småsmurf Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Vi fortalte det til moren min og svigerforeldrene mine samme dag som jeg testet positivt, var vel fire og ei halv uke på vei..=) Føltes greit det!
Baby i vente Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har en sønn på 8 mnd. Da jeg var gravid med han sa vi det til mor og svigermor i uke 12 (etter første legetime). Søsken og venner fortalte vi etter 14 uker (mindre fare for å miste etter 14 uker). Det fungerte bra det, men denne gangen vet jeg ikke om jeg klarer å vente så lenge. Det er enklere å vente om vinteren for da skjer det ikke så mye. Om sommeren er det fester, brylluper og ferier som gjør det vanskelig å alltig ha en unskyldning for å ikke drikke alkohol. Så muligens blir det litt før denne gangen. Har termin 21,mars.
storesøster og lillebror Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Forrige gang ventet vi med å si det til foreldre og søsken til etter første legetime, uke 9-10 tror jeg. Ventet litt lenger med venner. Denne gang sa vi det til foreldre og søsken med en gang vi fant det ut, ca 5 uker. Var i bryllup og ble avslørt. Sant som du over sier at det er enklere å holde det hemmelig på vinteren. Har begynt å fortelle til venner også denne gangen. Tenker at det er like greit at de vet det for da slipper jeg dårlige unskyldninger og spekulasjoner. Godt å ha noen å prate med om det går galt også.
lillepersille82 Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Er i uke 5+2 nå, ikke fortalt det til noen ennå, men tenker å fortelle det etter ferien (i uke 8) til foreldre og søsken. Må uansett gi en høvelig bra forklaring til fotballtreneren min hvorfor jeg ikke kan være med i høstsesongen:( Synes det er greit å fortelle det til de nærmest snart i tilfelle noe går galt, greit å støtte seg til dem da. Tenker å berette til venner etter uke 12. Er sprekkferdig nå, spørs om vi klarer å vente 3 uker til med å fortelle til familien.
Sun_Shine_ Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Vi fortalte det nesten så fort vi viste det, mellom uke 4 og 5. Vi fortalte det med å kjøpe bittesmå babyklær og sko til både mine foreldre og svigerforeldre. Det var gøy å se reaksjonen deres. De gleder seg med oss. Håper dere finner ut når dere skal fortelle det, og hvordan dere gjør det når tiden er inne for dere. Lykke til med den lille spiren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå