Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Hei, Har dere noen gode råd til hva jeg kan lage når jeg skal spise alene, er ikke noe storspiser,Men setter pris på God sunn mat, som ikke tar hele dagen å lage..
Ingeberta Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Bak en potet i microen eller ovnen (ovnen tar litt tid, men er jo ikke noe arbeid), ha i ønsket fyll. En skje kesam eller lettrømme, hakket vårløk, mais etc. Klipp opp litt salami eller hamburgerrygg og ha på, eller prøv røkt peppermakrell ved siden av. Godt, og nesten null oppvask. En boks hermetiske tomater, løk eller purre, samt små biter av de grønnsakene som måtte være i kjøleskapet, og urtekrydder/salt/pepper kokes et par minutter. Legg på en kyllingfilet, porsjonsstykke av laks eller torsk, legg på lokk og damp mørt. Tar ikke så mange minuttene. Jeg spiser også middag alene ganske ofte, og håper det kommer flere forslag!
Lemonia Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 - Pastaretter er raske, trenger ikke være mer enn pasta med f.eks pesto eller en enkel tomatsaus hvis du ikke orker noe avansert. Steker du et kyllingbryst, litt bacon e.l og kanskje litt grønnsaker blir det plutselig mer spennende også. - Omelett - Wok - På dager du har god tid kan du lage gryteretter og fryse ned i porsjoner slik at du enkelt kan ta fram til dager du ikke orker å lage noe. - Ostesmørbrød/toast - Pitabrød med grillet kylling eller f.eks. fiskekaker fra varmdisken (og salat, grønnsaker og dressing til etter som du selv ønsker.
♥KlaraKu♥ Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 *Gratenger er jo veldig godt med evnt baugetter til. * Blomkålsuppe med baguetter *Betasuppe med pølser,poter å gulerøtter oppi * Pasta med en enkel pastasaus til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå