Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 skal flytte sammen med barnefar no etter sommeren, begge er studenter å vi får da selvfølgelig stipend og slikt.. noen som vet om man kan få noe hjelp fra nav eller andre steder? vet at det alltid går ann men de opplyser selvfølgelig iche om det.. å blir barnehageprisen satt etter hva man har i inntekt?
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 ville tatt kontakt med nav i morgen og forhørt meg jeg... jeg er ikke sikker på det der.. har hørt noe om reduksjon av barnehagepris, men vet ikke hvordan det funker... men tipper dere kan søke om bostøtte i hvertfall... men sånt vet de på nav.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Hjelp fra nav? Ikke når dere bor sammen nei. Redusert bhgpris må du søke om i kommunen. Varierer litt fra kommune til kommune hva du får.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Bostøtte søker dere forøvrig om fra Husbanken. Se på nettsidene deres!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2008 ja har lest noe om det, men må man søke hver mnd eller har jeg forstått feil?
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Du bør nesten se på husbanken sine sider og søke der:) Og så redusert bhgpris kan du kanskje søke om. Men ellers må dere vel klare dere som oss andre studentpar, med ekstrajobber, dårlig råd og kjærlighet:)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2008 har lest men forstod nemmelig iche det, for meg så dt ut som man måtte søke hver mnd.. men skal ta kontakt med de når vi har flyttet.. ja men trodde jeg hadde hørt om noe som hadde fått støtte fra noe sted siden du hadde så lav inntekt... jada vi skal nok klare oss=)
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Å bare være studenter gir oss ikke krav på noe spesiell støtte nei. Nei, mener at du ikke må søke husbankstøtte hver måned, men at du kan (i motsetning til hver 3. før). Men det dobbeltsjekker du med de:)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. juli 2008 åja.. ja det e godt mulig det e det de mener;) nej tenkte kke spessielt på det å være student, men på det å ha veldig lav inntekt lism om man da kunne få noe støtte om man er student eller ei
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Jo, men når man er student så får man ikke sosialhjelp f.eks. fordi man er student. Når man er student er tanken at man skal klare seg på studielån og lav inntekt. Fordi det er for en begrenset periode og det forventes at man får en ok jobb etterpå
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. juli 2008 oki da forstår eg;) jaja vi klarer oss sikkert
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2008 #13 Skrevet 17. juli 2008 Jepp. Man klarer seg. Og gjør man ikke det, så jobber man litt. I min erfaring er en ekstrajobb lurt. Det blir etterhvert veldig trangt uten noe ekstra. Skjønner tanken din da, det er jo lite penger:)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 17. juli 2008 ja om vi ser at det iche rekker så får en av oss få en ekstra jobb.. men nå er typen ferig på skole i mai så da håper vi han få sommejobb fra da å hele sommeren slik at vi kan bruke noen av de pengene som vi da skulle brukt i den perioden;) å det blir for max 2 år så typen skal kansje bare gå 1 menst eg må gå 2 så det blir nok trangt, men om man handler litt billig å slikt kan man fint ha mat å slikt for under 1000kr i uken.. kansje du har noen spare tips på forskjellige ting?
meg & to små vampyrer Skrevet 17. juli 2008 #15 Skrevet 17. juli 2008 Mat er greit å handle billig ja. Det som kan koste litt er jo klær og sko til dere og barnet. Ønsk dere klær og utstyr dattera trenger tl bursdager og jul:) Har ikke noen spesielle tips egentlig, er så vant med å leve slik.. Vi kjøper ikke mye kjøtt da, og det vi kjøper deles opp i mindre posjoner og fryses. Og så bruker vi mye linser og bønner istedet, fordi det er ganske rimelig:)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 17. juli 2008 ja klær å slikt har eg tenkt vi kan øsnke oss til bursdage.. nå har snuppa allerede noe av det hun trenger til dagmamma/barnehage å hun har bursdag i august så da ønsker vi oss det vi mangler.. både eg å samboeren har bursdag i september så da kan vi også ønske oss nye klær å etter det e jo det iche lnge til jul så klær å slikt ser eg på som det minste problemet;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå