Cassandra80 Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Når vi får vår andre vil den gamleste være 2 år og 2 mnd. Lurer litt på dette med søskenvogn eller ikke. Noen som har erfaringer å dele med meg?
It's all about me Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Har samme aldersforskjell og har ikke kjøpt søskenvogn ennå. Ser ikke helt at det blir noe behov for det..
Cassandra80 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2008 Nei er som sagt litt usikker på det. Men ser for meg han gamleste vil komme til å sitte litt i vogn enda. Tror jeg... Både på trilleturer og på handleturer o.l
It's all about me Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Trilletur med begge skjer nok ikke for meg alene da førstemann skal i barnehagen i ukedagene. Må jeg handle med begge tar jeg minsten i bæresele og førstemann i vogna. Virker så tungvindt med søskenvogn i butikk uansett. Det er iallfall min første plan, så får jeg heller se hvordan det går.
mor_til_2_84 Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Mellom mine blir det 2 år og 5 mnd. Jeg er helt nødt til å ha søskenvogn. Men er nok ikke alle som trenger det. Eldstemann går i barnehagen 3 dager i uka. Jeg har ikke bil på dagtid, og hvis jeg da skal levere eller hente han, syns jeg det er greit å ha en vogn med plass til begge. 2 dager i uka vil eldstemann være hjemme, og da blir det lange turer med hund osv, så ser meg helt avhengig av en slik vogn. Men, alle har ulike behov.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Her var det 2 år og 4 mnd mellom. Og da kjøpte jeg meg en tvilling vogn. Av slik sitty tralle type liksom. Tror det var Brio sin. Veldig smal og god.. Også kunne ryggen legges helt ned.. Slik at lille babyen kunne ligge i soveposen ogsove mens den eldste kunne sitte oppreist på saueskinn eller i sovepose alt etter som. Og legges ned når han også sovnet.. Veldig greit. Superfornøyd med den vogna.
Cassandra80 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2008 Jeg kommer til å ha eldstemann hjemme, skal ikke i barnehage. Og da kan det bli noen trilleturer. Sånn sett jeg lurer på om kanskje det hadde vært kjekt med en søskenvogn. På den andre siden begynner han allerede å ville gå selv å ikke sitte i vogn. Men det blir jo annerledes på trilleturer med lengde på selvsagt.
mor_til_2_84 Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Sønnen min er også ivrig på å gå selv. Men siden turene jeg går ofte er litt lengde på, så syns jeg det er greit å ha muligheten der, så han kan sitte å slappe av hvis han vil det..
Cassandra80 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. juli 2008 Ja jeg tror også jeg vil ha den valgmuligheten for han. Egentlig høres det litt ut som jeg har bestemt meg allerede. Hihi... Men tar fortsatt imot flere meninger. Og gjerne flere tips om vogner som er gode også.
mor_til_2_84 Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Sånn som jeg har tenkt, så har jeg jo allerede en vogn som eldstemann har brukt, og bruker. Tenker at jeg kommer til å kjøpe en enkel søskenvogn i tillegg, med mulighet for å legge ryggene helt ned, slik at jeg kan bruke softbag i. Skal ikke kjøpe noe dyre greier, sjekker stadig etter noe kurant på finn.
hannes Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Akkurat 2år mellom mine, som nå er 3 og 5. Lurte også på om jeg skulle ha søskenvogn, men droppet det. Bor i kort avstand til barnehagen hvor eldste mann var, og fant ut at jeg ikke kom til å være mye på lengre turer alene med barna. Hadde ståbrett som stort sett fungerte greit, men var også nødt til å bære en hylende unge som ikke ville gå selv innimellom. På lengre turer med to voksne hadde vi to vogner. Om du trenger søskenvogn el ikke avhenger derfor mye av hvor du bor, logistikk mm.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 17. juli 2008 #12 Skrevet 17. juli 2008 for oss er det 1år og 10 månder mellom 1 og 2. har ordnet med tvillingvogn, fordi jeg går mye alene med barnet nå, og regner med det blir det da også. tenkte på å bare ordne et slikt sete som man fester på en vogn.. men så tenkte jeg.. hva hvis eldste gutt vil sove litt.. stakkars.. hehe, så da ble det tvilling vogn )
Milimi Skrevet 18. juli 2008 #13 Skrevet 18. juli 2008 Da er phil and teds en genial vogn. Jeg har sønnen min på 15 mnd og er dagmamma for tanteungen min på 2 år, og bruker phil and teds vogna med søskensete. Som du kan montere oppå elle bak. Det er HELT genialt! Kan ikke få skrøydet nok av den vogna
MrsDior & baby-Dior Skrevet 18. juli 2008 #14 Skrevet 18. juli 2008 blir 2år i forskjell på mine to. Vi skal selvfølgelig ha søskenvogn. Har ikke tenkt noe annet. Jeg skal ikke gå tur med en nyskjerrig, treg 2-åring diltende i hælene mine. hehe
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 18. juli 2008 #15 Skrevet 18. juli 2008 Blir 2 år og 4 mnd mellom mine:) Har ikke kjøpt tvillingvogn enda, men vurderer det...Eldste er veeeeldig glad i å sitte i vogn;) Hun er i bhg på dagtid, men jeg tenker om man skal ha med begge på f.eks senteret eller noe er det enkelt med tvillingvogn...Vi får se hvordan det blir, om vi føler behovet er der da yngste melder sin ankomst
Bic&Bac Skrevet 18. juli 2008 #16 Skrevet 18. juli 2008 Blir 2 år og 1 mnd mellom mine. Vi skal ikke kjøpe søskenvogn. Eldste skal gå i barnehagen, og kjøper heller et brett han kan stå på til å bruke på kjøpesenter, er planen. Vi har også carena easy som han kan trilles i når vi skal på lengre turer, hvis det er nødvendig, og både pappaen og jeg er med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå