Gjest Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 lest flere steder at i 2.tri så er det minst aktivitet i livmora. at du ikke vil kjenne voksesmerter, men jeg føler jeg gjør det.. har ikke vondt. er bare ubehagelig.. litt sånn menskramper. er det flere som har det? jeg er 16uker på vei.
En liten mamma Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Det er ikke kynnere du har da? Hvis magen din blir helt hard og du tydelig kan kjenne livmora, det kan kjennes litt krampe-aktig ut!
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 men er det ikke det som er vanligst i 1tri å 3tri?? er jo ikke noe fasit på svangerskap. skjer det så er det nok naturlig, men om andre har det liksom.
En liten mamma Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har aldri hørt at kynnere er vanligst i 1 og 3 trimester. I forrige svangerskap hadde jeg kynnere fra ca uke 18, denne gangen kom de så tidlig som uke 11(det var ganske uvanlig å kjenne det så tidlig sa jordmor). Kynnere er veldig vanlig!
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 men hva er det kynnere gjør? vokser livmora da? jeg må jo bare spørre og grave føler jeg
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 http://www.babyverden.no/templates/Search____306.aspx?quicksearchquery=kynnere der sto det at en har kynnere mest i 1 og 3 tri.
En liten mamma Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Nei, det er mulig du tenker på de strekk-smertene en kan få når ligamentene som holder livmora på plass strekker seg? Det er jo på en måte smerter som oppstår for at livmora vokser. Men når du nevnte at det kjennes ut som mens-kramper så tenkte jeg med en gang på kynnere. Det kalles kynnere når livmora trekker seg sammen, den øver seg til fødselen kan du si. Livmora er jo en muskel, men vi har ikke kontroll på å stramme den, det gjør den av seg selv. Helt ufarlig og helt normalt, men kan oppleves ganske ubehagelig. Kjenn etter neste gang du opplever sånne "kramper", om magen kjennes hard det hvor livmora er, da er det kynnere! Og det er klart en skal spørre og grave!
En liten mamma Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Ja, der står det akkurat som du sa! Det har jeg ikke lest før. Da lærte jeg noe nytt, selv om det ikke stemmer helt med mine erfaringer!
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 den blir helt hard ja. men det kan heller kjennes som voksesmerter som du sier. pga i det siste som jeg har kjent det så har livmora vokst litt og litt.. blir jo bare glad når jeg kjenner ting skje da kjenner jo liv også :D:D
En liten mamma Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Ja, det er gøy når det begynner å bli action der inne!
Gjest Tale30 Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Hei Jeg har akkurat det samme (Er i uke 16 nå). Jeg hadde det i begynnelsen. Så forsvant det og kom tilbake i ue 12. Jordmor sa at i uke 12-13 er livmoren på vei opp av bekkenet, så man vil da kunne føle slike menssmerter(mensmurring.. ikke direkte smerter hos meg, men ubehagelig til tider. Jeg har det enda enkelte dager..
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #12 Skrevet 17. juli 2008 men føler du at livmora kommer lengre opp eller blir større når du har det ubehagelig nå?
saltogpepper Skrevet 18. juli 2008 #13 Skrevet 18. juli 2008 Jeg hadde en god del sånne menssmerter i første trimester , så forsvant de, men plutselig var de tilbake uti uke 18. Trodde det var livmoren som vokste jeg da. Har ikke kjent så mye de siste dagene, men det var ganske kraftig en dag eller to. Lette litt på internett og fant ut at det er ganske normalt å ha "mensmurringer" gjennom hele svangerskapet. Fant i hvert fall en del innlegg om det i slike fora som dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå