Hønemor ___ Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Vi har camingvogn og skal være der i 3 uker. har ikke lyst å la katten være hjemme . kan vi ta han med ? noen med erfaring...
ツWonderfull Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 ja hehe... Da jeg var 10 år tok vi med min høyt elskende katt på en hytte på geilo...togtur og alt. Katten var vettskremt, jamret, og i hytten gjemte hun seg oppe i pipen...og prøvde å rømme eller lå under en seng. Hjemover var det samme leksen på nytt med jamring og mjauing. Så, ikke kjekt. Tror katter har det beste hjemme jeg. Få noen til å gi katten litt mat og kos noen ganger mens dere er borte.
OsloMor Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Naboen til foreldrene mine har med seg katten på camping hver eneste sommer.
Hønemor ___ Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2008 Blir ikke 3 uker lenge for ahn å være ute , og uten noe særlig kos. Får så vondt av han jeg. hehe... Men han har sin egen seng på verandaen . og jeg kan få noen til å stikke innom. men jeg er litt i tvil..
Hønemor ___ Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2008 okei . har sett at det går katter på campingplassen så jeg ser at det er flere som gjør det . men de slipper katten ut ? de har den ikke i bånd?
ツWonderfull Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 men kan du får noen til å låse han inn og ut? Og gi kos når de gir han mat? En snill 13 år gammel nabojente eller noe....eller en familiemedlem?
mamman til to gutter Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 En venninne pleide alltid å ha med katten på båtur 4uker hver sommer. Katten sov under dekk hele dagen og om kvelden fikk den slippe i land og så hoppet den ombord igjen når det begynte å nærme seg morgen. Og det gikk veldig bra i mange år, inntil den en gang ikke dukket opp om morgenen og de ikke fant den når de lette og de lette leeenge. Så satte de opp lapper og satte annonse i avisen og de fikk telefoner fra noen som mente de hadde sett den, men de fant den fortsatt ikke. Ikke før det hadde gått et år, da var den kjempetynn og var høygravid med det som antagelig var kull nr2 etter den hadde forsvunnet og de fleste av kattungene måtte avlives fordi moren ikke hadde mulighet for å ta vare på dem fordi hun var så avmagret. I tillegg hadde de skaffet seg ny katt og de var ikke gode venner fordi de var jo vant til at leiligheten var sitt teritorie begge to, så de måtte gi bort den ene katten:-( Så konklusjonen min er, la katten bli hjemme eller la den være inne hele tiden.
OsloMor Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Man kan da ikke la en katt gå ute i 3 uker, selv om noen mater den!!! Da får du vel sende den på kattepensjonat eller ta den med. Katter trenger jo å få komme inn, tilsyn om at alt er ok og ikke minst daglig omgang med mennesker (siden den er vant til det). Stakkars, han kommer til å tro dere har forlatt han da:-/
Mazza** Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Vi har med katten på hytta vi, det går kjempefint
2smågull Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 vi har hatt med katten vi hadde på mange turer. han syns det var helt greit i bilen,men stortrivdes ikke da. tok masse pauser så han fik lufte seg i bånd såklart. men på hytta fikk han gå løst. det var på fjellet da. og vi tok han også med impulsiv biltur til sverige der vi sov en natt i bilen. og var der også på ei hytte. da hadde vi han i bånd. hadde forresten do til han i bilen. men den brukte han sjelden. men greit så en slipp møkk i bilen..hehe
___ Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Det er ofte vanskalig å ta med seg en katt på tur hvis den ikke er vant med det fra den var liten. Hvis dere skal være borte i 3 uker tror jeg dere må få noen til å komme hver dag for å ta seg av katten eller så må dere plasere den på et kattepensjonat. Dem er det jo flere av etter hvert. Alternativet er jo å droppe ferien. Etter min mening er det uforsvarlig å dra fra en katt i mer enn en helg i hvertfal, selv om den er vant til å være ute, har ly, mat og vann. Det er desverre ulempen ved å ha dyr.
Hønemor ___ Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. juli 2008 så katta vil finne akkurat våres plass på campingen da , når han går ut? det er jo så mange campingvogner som står tett i tett ..
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #13 Skrevet 17. juli 2008 Hvis ingen kan komme hver dag og slippe ut/inn, mate og kose, så ville jeg anbefalt kattepensjonat. Verdt pengene, du vet katten har det bra. Tror mange katter forsvinner hvis de blir stengt ute i 3 uker, selv om de får mat.. dessuten kan andre katter/dyr forsyne seg av mat som blir satt ute, og katten din får ingenting.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. juli 2008 #14 Skrevet 17. juli 2008 Min mamma og stefar er på hytte, har med perser katten sin. I 2 uker.. Det går veldig fint (innekatt..Men hun er mye ute innimellom ja)
2smågull Skrevet 17. juli 2008 #15 Skrevet 17. juli 2008 tenker om dere holder han inne 1. dagen i campingvogna. og lar han sitte i vindu og titte og gjøre seg kjent. så kommer han nok hjem til dere om dere slipper han ut. det går som oftest greit når folk flytter også.. hvor gammel er katten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå