Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 ?I dag har jeg kjent litt smerter der jeg hadde sinnsyke smerter da jeg var innlagt for blodpropp i lungene.Vondt et punkt i øverste delen av ryggen og litt tungpusta.Men aner ikke hva og hvorfor.Går på marevan.Når bør jeg beskymre meg tro.....off dere kan jo ikke vite det men off er litt fustrert nå! Har ikke kjempe vondt men kjenner til symtomene!!! Blir så redd men orker ikke lage stort styr ut av sannsynligvis ingenting.Kansje jeg har ligget i feil stilling eller noe.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Blodpropp i lungene er en alvorlig tilstand, så jeg tror det er lurt at du ringer en gang for mye enn en gang for lite selv om du går på marevan. Ringe legevakten du.
OhMy Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Ja, jeg har hatt det. Hva var siste inr verdi? hvor mange tabletter i uka??
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Er ikke det det jævligste du har opplevd av smerte og redsel? Hi off til tross for at jeg tok dette med bloproppene i lunga sinnsykt på alvor så har jeg ikke sjekka verdien som jeg burde...har tulla med medisinene mine.Har så mye å gjøre og tenke på med to små osv men ingen unnskyldning.Skal til legen i morgen.Gruer meg litt.Har utsatt å gå til legen pga jeg hadde time for lenge siden.Syns det er flaut!!! Men harregud det burde ikke bety noe! Håper på svar:=)
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Har brukt 2 tabeletter hver dag uten om 3 dager tar jeg 3 hi
OhMy Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 JO, absolutt. Men (heldigvis) husker jeg svært lite, var så å si bevisstløs hele tiden fra jeg kollapset.. Jeg gikk jevnlig til kontroll så hadde veldig kontroll på inr verdi. Hadde veldig flinke leger. Sluttet på Marevan i Mars 08, og kjenner stadig til symtomene, er jo ingenting, men bare veldig redd for å få det igjen. Jeg har påvist leiden mutasjon, "tåler" ikke østrogen, så ved svangerskap må jeg atagelivis gå på fragmin sprøyter. veldig godt å høre at du skal til legen i morgen, skjønner godt det er mye å gjøre med to små, men du må huske å ta vare på deg selv også vettu=) Når hadde du blodproppen??
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Jeg fikk blodpropp for 6mnd siden...da var gutten min 3 uker.Jeg fikk blodproppen i beinet først.Våkna med en sinnsyk krampe.Tenkte at det sikkert var vanlig etter fødsel slik det er i svangerskap.Jeg har også leiden mut.Men så klarte jeg ikke gå til tiden...trodde det var en muskel som hadde forstrukket seg eller noe men legen sendte meg til sykehuset for røntgen.På vei opp til sykehuset begynte jeg å få svake pusteproblemer og vondt i ryggen.Det er det jeg kjenner på nå. Men da jeg skulle legge meg ned så forflyttet blodproppen seg i lunga og jeg fikk panikk pga jeg fikk ikke puste. Ble påvist 2 små blodpropper i lunga... Sinnsykt vondt..fikk ikke nok smertestillende så jeg er livredd for å få det igjen!!! Følte litt at legene bagataliserte litt...
OhMy Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Huff, ingen god følelse det der assa. Jeg gikk med vondt i beinet i tre uker og fikk bare beskjed om at jeg hadde ødelagt en sene. Fikk henvisning til nimi, han jeg var hos der mente det var blodpropp, så ble sendt til Aker sykehus for å ta venografi. Der kunne de ikke påvise noen blodpropp, så jeg var jo i grunn glad for det.Ca en uke seinere hadde jeg besøk av ei venninne da jeg besvimte i sofaen, ambulanse ble ringt,(mamma hadde hele tiden mistenkt blodpropp) så hun fortalte 113 dette. De kom fort, og jeg ble sendt til Ullevål. Mamma og Pappa fikk beskjed om de ikke visste hvordan dette kom til å gå. Dagen etter fikk jeg vite at jeg hadde hatt utrolig englevakt, og skulle ikke overlevd dette.( I følge legene) Begge mine lunger var helt fulla av blodpropper. Kontrastvæska jeg fikk da jeg tok venografi hadde bare flytta blodproppen opp i lysken, så hadde den vandra videre derfra. Det var hvertfall dette legene fortalte meg. Jeg var da til kontroll annenhver dag i lang lang tid, brukte en formue på parkering på ullevål.- hehe. men alt gikk heldigvis veldig bra=) Det å ikke få puste er helt jævelig, og jeg unner ingen den runden jeg hadde. Håper alt går bra hos legen i morgen. Og du MÅ ringe legevakta eller 113 hvis du kjenner at du blir dårligere. Kan være en ide å ringe de å høre hva de mener du skal gjøre?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Ja jeg har faktisk ringt nå for å høre...hu skulle snakke med en lege der å få han til å ringe meg.Først sa hun bare at jeg burde komme.Jeg sa det at jeg usikker pga en kan vel ha symtomer lenge etter blodproppen? Hvis legen svarer ja til det så venter jeg til i morgen.Jeg er alene her med gutten min på 6 mnd... men er jo litt engstelig for at jeg skal oppleve å svime av som du gjorde. Jeg føler jeg har fått lite innfo om dette med bloproppen.Jeg fikk ikke følelesen av at legene forsto hvor vondt det gjorde. Englevakt!!Er det så farlig? Litt nifst å tenke på at bloproppene faktisk har vandret igjennom hjerte! Nei unner ikke ingen en sånn smerte!!! Å jeg har født 2 ganger uten bedøvelse Men som du sier:ingenting er verre enn å ikke få puste! Itilegg fikk jeg liggesår pga jeg kunne bare sitte i en stilling! Men det var selvfølgelig ingenting men svei en godt stund etterpå og hadde skikkelig sandpapirhud hehe!!! hi Tusen takk for hjelpen:=)
OhMy Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Det kan være veldig farlig ja, hjernen får ikke oksygen.Blodet begynner å pumpe så fort at hjertet ikke klarer påkjenningen. så fikk egentlig rett å sett beskjed om at jeg ikke burde overlevd det, men hver sin mening om det=) Mener å huske at den typen "sykdom" jeg har så går ikke blodproppen innom hjertet, ikke satt meg helt inni detta. Jeg kan ikke huske å hatt noen smerter, annet enn at det var grusomt å ikke få puste. Men som sagt var jeg ikke helt tilstede. Jeg kom meg også utrolig fort, ble lagt inn 18 desember og ble skrevet ut 22 desember. Bra du ringte legevakta, og godt de hørte ¨på deg. Nysgjerrig ¨på hva legen mener jeg nå da.=) Håper hvertfall at alt går veldig bra med deg og at du blir flinkere til å ta medisinen din. =) Ønsker meg oppdatering=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå