Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Faen så kjipt!! MedfForrige klarte jeg slutte lett, mye vanskeligere nå :-( Har flytta fra barnefar+++++masse annet som er bare ræva liksom!!! Men skal klare det, håper bare det blir snart!!! Ikke ute etter kjeft her da!
linny83 Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Jepp må nok si meg skyldig jeg også. Masse drit i familien og STOORE problemer med kommende mormor, ikke kjekt kan du trygt si så har mer enn nok med å holde hodet over vannet. Røyker 5-7 for dagen, vet det ikke er bra men orker bare ikke mer nå. Samboeren er forståelsesfull, det er vel hele den siden av familien siden jeg har og har hatt det tøft, spesielt den siste tiden. Du klarer å slutte hvis du bare vil og klarer å finne motivasjon. Men full forståelse herfra!! Stå på.
minimee->Trym Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Beklageligvis røyker jeg fortsatt også... Mengden er avhengig fra dag til dag, og har ingen ting annet å skylde på enn meg selv og samboer som ikke får til å stumpe røyken. Har vært til konsultasjon hos JM nå og håper på ny motivasjon, samtidig at samboer bør hjelpe meg litt og slutte selv. Blir ikke bedre at han står og røyker foran meg liksom! Har fått streng beskjed å holde meg vekk fra nikotinellprodukter, nesten bedre å røyke egentlig pga det opptas direkte i blodet med sterkere doser enn hva kroppen er vant med. Bare å finne rett motivasjon og tenke på den lille i magen litt oftere så kanskje vi klarer detta jenter ;-)
Brillefint - Jadda! Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Lykke til jenter! Håper dere får til å slutte! Veit hvor vanskelig det er...
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Hei, vil bare si at jeg vet hvordan det er. Med førstemann røyka jeg helt til fødestua, masse som skjedde og jeg ble alene med en psykisk syk barnefar osv. Når det stormer rundt deg er det vanskelig å slutte! Jeg greide å slutte å røyke i perioden jeg ammet men så begynte jeg igjen. Nå har jeg vært røykfri siden 2. juledag så det går ann jenter! Stå på, dere klarer det til slutt
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har vært røykfri ei uke nå! Hæærlig;) Men vanskelig det var det ja.. det vanskligste for meg var dette med å fortelle seg selv at "dette er siste røyken" og deretter kutte helt ut! Etter det har det gått smertefritt. Sambo røyker enda.. fyy f for en dårlig ånde..heh.. merker det også allerede på luktesansen;) Vil bare si lykke til, dette klarer dere;)
Gutt08<3spire13* Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Røyka i begynnelsen jeg også, trappet ned da, til 2-3 om dagen, noen ganger desverre fler:( Legen min kjefta nærmest på meg når jeg var der, mens jordmor var så snill og forståelsesfull. Hun fortalte selvfølgelig om farene og alt det der, men det måtte hun sa hun, så ble vi enige om at neste gang jeg skulle til henne, da var jeg røykfri og hun skulle skrive med store bokstaver i helsekortet at jeg hadde sluttet. Det hjalp det altså, å ha det som motivasjon!! Ved neste time hos henne var jeg røykfri, og er det fortsatt:) Sambo røyker fortsatt, men nå prøver han også å slutte. Merker luktesansen er bedre, og jeg slipper å gå med dårlig samvittighet. Det er vanskelig, noen klarer det lettere enn andre. Det måtte noen forsøk til før jeg klarte det. Lykke til til alle sammen!!! Dette klarer dere!
HappyVera81 Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Håper dette er litt motivasjon: For hver røyk som blir røyket så tar det 7 timer før fosteret får hentet seg inn. Var info fra lege og JM når jeg var på kontroll. Lykke til
VenterAdrian Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 Jeg er også av de som har slitt veldig med å legge min "gode venn" på hylla..Hatt det tøft på det personlige plan de siste mnd,,, deprisjonen er forverret,men tross: våknet opp sist uke- og lysten på røyk var plutselig (og EDELIG) borte.. Det er såå deilig... JIPPI! Gleder meg til å dra til legen neste time..
Sofia-hjertet mitt<3 Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 ja fy fan alltså... klarer ikke slutte!! men skylder på livssituasjonen! sluttet litt i begynnelsen, å d gikk helt fint, men etter jeg ble sykemeldt er dagene mine blitt lange... VELDIG lange! så da var d påan igjen... argh!!! men har trappet ned endel... heldivis en familie rundt meg som fordømmer meg, for da har det blitt verre...
Endelig-mamma Skrevet 18. juli 2008 #11 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har hørt av flere som røyket gjennom svangerskapet at samvittigheten begynte å ta dem når de kjente daglige spark. Jeg vil tro at bebissen blir mindre aktiv med alle giftstoffene, og at man da vil kjenne mindre bevegelse. Selv sluttet jeg dagen jeg fikk positiv test, og har heldigvis klart å holde meg. Jeg har sagt i ti år nå at når jeg ble gravid skal jeg slutte, og da er det ikke snakk om å knele på første forsøk Jeg vet det er vanskelig, men husk at suget bare varer i noen få minutter av gangen. Kom deg gjennom de få minuttene, så vil det gå lengre og lengre tid mellom hvert sug. Dere er kjempeflinke som faktisk prøver!
Sofia-hjertet mitt<3 Skrevet 18. juli 2008 #12 Skrevet 18. juli 2008 Jeg mener at familien fordømmer meg ikke... lol
fnat Skrevet 19. juli 2008 #13 Skrevet 19. juli 2008 Ja røyker nok enda jeg også... greit å høre at det er flere av oss..
Mango78 Skrevet 19. juli 2008 #14 Skrevet 19. juli 2008 Finne rett motivasjon? Er ikke det ufødte barn motivasjon nok??????
tinemor81 Skrevet 19. juli 2008 #15 Skrevet 19. juli 2008 skjønner ingenting jeg..tenk å påføre den lille dette! At ikke en liten baby er motivasjon nok til å slutte er ubegripelig for meg.. Godt sagt mango78:)
fnat Skrevet 19. juli 2008 #16 Skrevet 19. juli 2008 denne tråden var vel gjerne ikke tiltenkt til dere siste her..
Mrs. Bouquet Skrevet 19. juli 2008 #17 Skrevet 19. juli 2008 Det var da en veldig pedagogisk måte å prøve å motivere på tinemor og mango! Til og med jeg som er krass og streng vet at den beste måte å hjelpe andre med motvasjon ikke er å trykke de som sliter enda lengre ned.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 20. juli 2008 #18 Skrevet 20. juli 2008 lykke til damer !!! jeg røyka selv med første, slutta 3 mnd midt i,men ellers røyka jeg helt til fødseln....pga jævli mye stress med typen da osv... blei lissom til at jeg klamra meg til røyken ;-/ men to uker etter at jeg fødte, klarte jeg å slutte, helt på egenhånd ! *stolt* tror d haddemye med at for meg, føltes d heeeelt illeå amme å røyke...D makta jeg ikke !! (jada,veit jeg greidde å gå gravid å røyke osv, men detta va MIN greie, ikke sant...;P) å siden da, har jeg ikke tent meg en eneste røyk... *stolt, igjen* d er snart 1 år siden. å nå er jeg gravid igjen, å glad for at jeg har et røykfritt sv.skap denne gangen! =) dere klarer d, damer !! d veit jeg at dere gjør !! :-D LYKKE TIL =))
Milli & poden Skrevet 20. juli 2008 #19 Skrevet 20. juli 2008 Hei Eg er tidligere røyker og vet at det er vanskelig å slutte men altfor mange av dere skylder på livsituasjonen deres. Alle de stoffene som røyken inneholder lager stress og mange andre negative reaksjoner i kroppen. Det betyr egentlig at disse negative livssituasjonene som nevnes av flere her blir ENDA mer negative med røyking... Logisk ikke sant? Altså burde disse situasjonene som dere beskriver være grunnen for å slutte:-) Men det aller beste rådet eg kan gi dere er å lese Endelig ikke-røyker av Allen Carr med et åpent sinn! Det finnes sikkert mennesker rundt dere som sier at de har lest den men den ikke virket på den. De har desverre glemt den avgjørende delen å ha et åpent sinn. Eg priser meg lykkelig at eg nyter hverdagen uten å måtte gi røyken en eneste tanke annet enn at eg føler med alle de menneskene som enda er i dette helvete... Tenk for ca 150 kroner kan du nå der eg er å heller nyte svangerskapet i motsetning til å ha dårlig sammvittighet hver eneste gang du tar et drag! Det er faktisk så godt OG SANT:-)
Lotta med novembergutt Skrevet 20. juli 2008 #20 Skrevet 20. juli 2008 Skriver under på å lese Allen Carr sin bok. Jeg hadde røyket i 10 år da jeg for 3 år siden fant ut at jeg skulle kjøpe meg boken hans. Sluttet under siste kapittel og er bare glad for å ha sluttet - finnes ikke noe savn i det hele tatt (noe det ofte kan gjøre med andre metoder...)
venter på januar09 Skrevet 20. juli 2008 #21 Skrevet 20. juli 2008 Kanskje denne tanken kan hjelpe deg også? Når du slutter å røyke er det lett og kjenne en slags misunnelse når du sitter sammen med andre som røyker, men tenk heller på at det helt sikkert er de som misunner deg som har klart å slutte. Dette hjap meg i allefall....
Gjest Skrevet 20. juli 2008 #22 Skrevet 20. juli 2008 skriver under på å lese allen carr sin bok. men man må ha et åpent sinn, og ikke lese boken med en negativ innstilling. og ellers er jeg enig med det "venter på januar09" skriver. og etter man har sluttet kjenner man virkelig hvor stygt det lukter av folk som røyker. nå skjemmes jeg med taken på at jeg har luktet sånn før. helt kriminelt ille.
husmus &2 Skrevet 20. juli 2008 #23 Skrevet 20. juli 2008 Jeg må bare anbefale Allan Carr. Jeg røyka med begge hender i 16 år, og sluttet på dagen etter å ha lest hans bok. Hadde sagt opp jobben, flyttet fra utlandet tilbake til Norge med mann på slep og inn til mamma. Så hvis det ikke var en stressende situasjon så vet ikke jeg. Det er altfor enkelt å skylde på en vanskelig livssituasjon. Røyking lager stress. Å slutte fjerne dette stresset. Lykke til! Det er absolutt verdt det!
venterpådeg:-) Skrevet 22. juli 2008 #24 Skrevet 22. juli 2008 Lykke til alle saman! Flott at dokke prøvar- tenk på barnet- og ikkje minst alle seinvirkningane. Har sjølv slutta v barn nr 1, las då alt eg kom over av konsekvensar av røyking for fosteret- og må sei at eg er skremt kvar gang eg ser gravide røyke. Eg hadde aldri klart leve med meg sjølv om eg var årsaka til div plagar/sjukdomar barnet kan få av røyking i mors liv (skal ikkje utbrodere det meir her- regnar med at dokke veit mesteparten- vist ikkje kan dokke finne det ut om dokke leitar litt i bøker/ på nett). Forstår at eg er litt "overbelest" på emnet- men det var det som hjalp meg til å bli røykfri. Håpar dokke klarar det alle saman!!!! Som sagt: LYKKE TIL! Varme tankar og ein stor posjon motivasjon vert med dette oversendt til alle som prøvar slutte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå