Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Lest innlegget ditt ang nattesøvn. Du skriver at barnet ditt ikke har KISS, begrunner det med at du har sett flere KISS barn og derfor utelukker du det ovenfor din datter. Det er kun kiropraktor eller manuell terapeut som kan diagnostisere dette, ingen andre. KISS er ikke alltid lett å se på barnet, selv for et trenet øye- det kan være mange andre symptomer i tillegg. Jeg hadde mer nattevåk (ja det er mulig) enn det du beskriver da siste min ble født. Jeg var totalt utmattet, fikk faktisk hjerteflimmer til slutt. Jeg ante ingenting om KISS, men sjebnen ville det sånn at jeg først gikk til kiro. Låsninger fra bekkenet og opp i nakken. Pr dags dato går hun til behandling enda for KISS syndrom, hos manuell terapeut. Hun var over 1 år før hun ble diagnostisert. Hun blir 2 år til høsten, og er fremdeles ikke friskmeldt, men det går stadig fremover. Våkner nesten hver eneste natt fremdeles, men det er slutt på å sitte oppe hele natten og til morgenen og ikke se lys i tunnelen. Dette innlegget er ikke ment skarpt eller kritiserende på noen måte, men kun et råd hva gjelder behandling- i.o.m at du skriver at hun ikke har KISS, jeg gjentar, det er kun manuell eller kiro som kan diagnostisere dette. Ta en titt på kiss-kidd.no, veldig mye god info der. Mulig jeg formulerer meg dårlig i dette innlegget, men er trøtt pga at det var en dårlig natt.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 17. juli 2008 Det er alltid en grunn til at babyen gråter, ALLTID. Ingen babyer gråter om natten istedefor å sove hvis det ikke er noe som er galt.
Northernlights Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Akkurat nå sitter sikkert tillab å bysser og koser med babyen sin.. ;o) Har tenkt tanken selv ang KISS med minsten min, men han finnes ikke skjev å se på, sammenlignet med de websidene jeg har sett bilder av barn med KISS.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2008 Har du vært inne på kiss-kidd.no? Som tidligere skrevet er det ingen selvfølge å kunne se syndromet på barnet med det blotte øyet. Det er jo trossalt en korrigering og manipulasjon av muskel/skjelett apparatet som skjer under behandlingen. Ikke alle har like sterke plager. Det avhenger mye av hvordan barnet har lagt i mors liv og hvordan fødselsforløpet utartet seg. I vårt tilfelle var datteren min veldig stor, vanskelig forløsning, typiske utløsende faktorer for å få det syndromet. Hun var sterkt rammet, både kiro og manuell sa (uavhengig av hverandre) at hun var en av de hardest rammede de hadde behandlet. En annen VIKTIG faktor er om beh. starter før eller etter 9 mnd alder. Barn som ikke får beh. før ETTER fylte 9 mnd, bruker vesentlig lenger tid på å bli friskmeldt.
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Hun er overtrøtt, jeg kjenner det godt igje fra søsteren. Og de dagene jeg er heldig og treffer rett med søvn og alt er hun en engel. Hun spiser med gode melomrom, sover godt og lenge osv. Det er derfor jeg regner med hun ikke har Kiss. Jeg er godt kjent med kiss-kidd.no også, alle muligheter ble vurdert med førstemann. Så det er nok faktisk rett og slett det at jeg ikke aner hvordan jeg skal finne ut når hun må sove og slikt. Og jeg sliter også med å finne måten jeg skal få henne til å sovne på. Trilling funker innimellom, byssing andre ganger, en tredje gang er det kanskje rett og slett ingenting av det som er bra nok, men pupp er himmelen. Jeg vet aldri før jeg har prøvd meg grønn. Og selv da, når jeg finner noe som virker funker det ikk eneste gang og jeg innser hun bare sovnet fordi hun var for sliten til å fortsette å være våken:p Disse unga...
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2008 Jeg også trodde årsaken var at hun var overtrøtt. Kjenner igjen det du beskriver veldig godt. Hvordan ligger hun når du ammer henne?
Den lille prinsesse Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 Min yngste har kiss. Sover som en engel, er blid og fornøyd dagen lang, spiser godt og er en drøm av en unge. Finnes ikke skjev eller andre typiske symptomer. Falt ikke til ro med at hun var treg motorisk og litt stiv, tok ikke på tærne sine, likte ikke ligge på magen, rulle rundt osv slik jevn gamle gjorde. Bedre å sjekke en gang for mye, og helsestasjon mente det ikke var noe. Så dro og sjekket henne, hun var stiv som en stokk, hadde låsninger i ryggsøylen, og på høyre side av nakkevirvelen. Fikk henne behandlet 4 ganger, og fikk noen øvelser hjemme. Etter det ble det en drøm å ligge på magen, leke med tærne, rulle rundt osv. Er mer rolig under amming også, da hun ikke likte høyre pupp før. Så alle barn trenger ikke å ha alle symptomer. Bildene på kiss-kidd.no er ekstrem tilfeller. Flat bakhode kan f.eks være tegn til låsning i nakken, og får man det behandlet blir hodet rundt etter en tid. Finnes mange grader av kiss, og bare kyndig fagpersonell kan bedømme om det er kiss eller ikke.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. juli 2008 Den lille prinsesse : datteren min hadde ikke krabbet i det hele tatt før hun kom til beh, da var hun over 8 mnd. 5 timer etter første knekking krabbet hun for første gang i sitt liv !!
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #11 Skrevet 18. juli 2008 Når vi ligger i seng/sofa etc, ned langs meg, inntil magen. (mage mot mage) Når jeg sitter så ligger hun også mage mot mage, liksom rett under det brystet hun ikke spiser av. Hun har ingen av symptomene bortsett fra denne sovingen. Men på den annen side, fødselen gikk fort denne gangen, kun 7 min med pressing og det kan jo ha vært litt kjapt for henne. Men jeg prøver til over sommerferien iallefall og ser hva som skjer. Jeg tror det rett og slett er at hun er en opp og frem baby, som søsteren og so både meg og mannen når vi var små. Men vi får se. Jeg takker uansett for informasjon og omtanke, og oppdaterer på hvordan det går! For dersom det ikke blir bedre må jo noe gjøres:) Setter veldig dtor pris på dette asså! Takk igjen!
Gjest Skrevet 18. juli 2008 #12 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har jo nevnt at storejenta var helt lik, og hun var veldig tidlig ute motorisk. Krabbet når hun var 5 mnd og gikk når hun var 10,5... Og bare sånn for å skryte litt, hun sover nå! DEILIG JA! (og der våkna hun, søren heller)
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. juli 2008 Logger av nå, men vil bare kommentere det med rask fødsel ; det er også en mulig utløsende faktor. Noen barn trenger kun en liten justering i øvre nakkeledd - C1 leddet, så er systemet på plass. Og når det er sagt, så er det også KISS barn som har utviklet syndromet KUN pga liggestilling i mors liv, fødsel og alt annet har gått "perfekt". Så det er mange forskjellige utløsende faktorer, og kun dyktige fagfolk som kan hjelpe barnet. Jeg sier som min egen behandler sier til meg ; alle har gått av å gå til kiro/manuell behandling med jevne mellomrom. Du har ihvertfall ingenting å tape på en undersøkelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå