Gå til innhold

Eksen min vil flytte nordover med barna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært slutt mellom eksen og meg et par år. Pga vanskelig jobbsituasjon for meg er det han som har ungene mest, men jeg prøver så godt jeg kan å få til delt omsorg. Han er opprinnelig nordfra og trives ikke så godt her nede. Han har nesten ingen venner og føler seg deprimert. Nå sier han at han har lyst til å ta med ungene og flytte nordover før de skal begynne på skolen. Han sier at han ikke ser noen annen løsning for å få det bedre med seg selv enn å flytte til heimbygda. Hva skal jeg gjøre? Kan han bare ta med seg ungene og flytte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke lov å bare flytte så langt unna, men har dere delt omsorg, eller han han full omsorgsrett?

Du kunne ikke trives nordover du da? Kanskje han kjenner noen der som kunne hatt en jobb til deg?

Om han har vært her i noen år, kanskj edet bare er riktig at du prøver der en stund også?

Skrevet

Vi har egentlig delt omsorg, men jeg klarer jo ikke å holde min del av "avtalen" pga mye jobbing (dårlig betalt, så må jobbe mye for å få det til å gå rundt økonomisk). Det er jo noe han kan bruke mot meg hvis det skal være nødvendig.

Han er fra et lite fiskevær i nord og jeg kan ikke se for meg at jeg kan trives der. Dessuten er vi jo ikke sammen lenger. Da kan han vel ikeke forvente at jeg skal flytte dit? Det var jo her vi fikk barn og her de har sin krets.

Blir helt fortvilet jeg, nå!!

Skrevet

Du trenger ikke være bekymret for at han kan ta med seg barna nordover. Det er ikke lov å ta barna lengere bort enn at de kan gå på samme skole de er i allerede.

Med mindre man blir enige da.

Jeg ville kontaktet noen ang regler på dette, men jeg vet at han ikke har lov å ta barna å flytte på den måten.

Ikke vær engstelig:)

Skrevet

Han kan flytte innenlands så lenge han står som andsvarlig for barna. Utenlands må ha han ha samtykke!

Skrevet

Bare tull, har han den daglige omsorgen kan han flytte hvor han vil i landet.

Skrevet

Anonym 21.09:

Hvorfor skriver du ting som er helt feil? Den som har daglig omsorg kan pr idag flytte hvor som helst innen Norges grenser. Det eneste som kan stoppe det er rettssak.

Skrevet

Korrekt, helt på tryne at folk uttaler seg om saker de ikke vet noe om, MEN igjen dib i et nøtteskall,.DU spør ikke om slike råd her, du kontakter noen som vet loven og ja, i landet er alt fleksibelt.

Skrevet

har dere delt ommsorg har han ikke lov...hadde han hatt full omsorg hadde han fått lov...pass på å beholde delt omsorg!!!

Skrevet

Kjører han rettsak og mor ikke overholder sammvær allerede så er det vel ikke noe spm om hva som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...