Gjest Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Det er typisk at jeg alltid frykter det værste - men jeg har flere ganger den siste uka vært svimmel og uvel. Fra før har jeg migrene, men har vært bra helt til for en uke siden da jeg fikk første anfall siden før jeg ble gravid med misten. Tok en Zomig 0,5 - og det hjalp. Etter det hadde jeg vondt om morgenen og kvelden i 4-5 dager etterpå, men klarte å fungere greit. Men svimmelheten kommer innimelom, og det er som om hele rommet gynger. Sist gang var etter å ha hatt en lang kjøretur over fjellet med 2 unger, og i dag har vi vært på utflukt i hele dag med eldstemann. Solen har stått på også. I tillegg er minsten våken 1-2 ganger hver natt i tillegg til at han arrangerer morgen klokka sju. Det blir derfor lite søvn på meg... Er det normalt å være supersvimmel under forhold som er nevnt ovenfor, eller er mine bekymringer om hjernesvulst etc berettiget ? Hjelp. Vi er på ferie hos svigers, og drar videre til Danmark på lørdag. Får ikke gått til fastlegen heller.....
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Ikke tenk det verste =) Kan være noe så uskyldig som lavt jernlager?! Skikkelig ekkelt å være svimmel! Ta deg en tur til legen når du er hjemme igjen! Pass på å drikk mye vann!
Smiiil :o) Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Lavt jernlager eller lite blod var det første jeg også tenkte. Har hatt det selv. Og det du beskriver høres nokså likt ut ja. Lykke til vært fall da. Kos deg og slapp av i Danmark du, og ikke bekymre deg
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Ja, det er guffent. Vann skal jeg passe på å få i meg - og kanskje jeg skal ta noen jerntabeletter også (må handle i morgen) Jeg hadde faktisk litt lave jernverdier da jeg gikk gravid. Takk for svar. Tar gjerne imot flere råd og erfaringer.
Pixie Power Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 For lite vann og for lite søvn har den effekten på meg...
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har selv vært slik et par uker før det plutselig gikk over. Kjenner flere rundt meg som opplever det samme. Så min teori er at det er et virus som herjer. Hvis du derimot ikke har opplevd dette i flere mnd.....
Me & Ne Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Har ei veninne som hadde det på samme måten nå for litt siden. Hun dro tilslutt på legevakta og det var virus på balansenerven som kom av ørebetennelse/næske i mellomøret.
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Å guri. Håper da for guds skyld ikke det. Minsten er kun 6 mnd gammel - og han er definitivt sistemann. Hmm, nei. Selv om jeg har suset med pillene, er det nok lite sansynlig.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Det er nok som de andre sier, drikk vann, spis regelmessig, nok søvn og kanskje en liten dæsj jerntabletter! Ikke for å skremme deg, men jeg var også mye svimmel. Det begynte for flere år siden. Svimmelheten gikk over til svimmelanfall, og jeg har i dag diagnosen Ménières. I kjølevannet av denne sykdommen tok jeg MR bilder, og legene fant en svulst i hodet mitt. Så nå har jeg både i pose og sekk liksom. Sykdommen gir èn type anfall. Anfallene endret karakter, og det har mest sannsynlig med svulsten å gjøre. Om du ikke blir bedre over tid, så ikke slå deg til ro med at "det er sikkert virus på balansenerva" Legene hører nok ganske så ofte at folk er svimle, men for noen er det altså alvorlig. Krev en grundigere undersøkelse... Men det hjelper ikke å bekymre seg, ta jern- og kos dere i Danmark!
mamman til to gutter Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Hvis svigers har et hjemmemåleapparat for blodtrykksmålinger så ville jeg målt blodtrykket. Pappa har et sånn og jeg målte blodtrykket mitt med det når jeg var veldig svimmel en periode og fant ut at jeg hadde veldig lavt blodtrykk. Hvis det er det, så er det ikke farlig og dessverre heller ingenting å gjøre for å få det høyere. Jeg merket det spesielt når jeg reiste meg raskt opp ol, men var svimmel utenom det også. (jeg var forresten hos legen også, men hun kunne ikke gjøre noe annet enn å bekrefte at blodtrykket var lavt og si at det ikke var farlig) Aner ikke hvor vanlig det er at folk har sånne apparater hjemme, men vet at høyt blodtrykker vanlig hos "halvgamle" menn, så det kan jo hende at svigerfaren din er som faren min og ønsker å ha mulighet for å måle hjemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå