Gå til innhold

Ungen er 6 mnd,og jeg er fortsatt redd for krybbedød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på det store deler av dagen,og klarer ikke bli kvitt frykten.

Hva kan jeg gjøre for at det skal bli bedre? Vi tar jo alle forhåndsregler..

Og jeg vet at risikoen avtar etter 6 mnd,og oddsen er lav etc..

Men allikevel,frykten min avtar ikke!!! Jeg kjenner ingen barn som har dødd av det heller.. Men som jeg tenker,at selvom det er "bare" 15 barn pr år,må det jo skje noen av oss... Ååååååh!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg, jeg var FÆL! Snuppa er nå halvannet år og jeg tenker på det hver kveld/natt enda. Må inn til henne nesten hver kveld for å se om hun puster, slitsomt!!!

Skrevet

Jeg anbefaler virkelig Babysense pustemonitor. Hjelper meg VELDIG!! Det er en alarm som varsler dersom det går 20 sekunder uten at babyen puster.

Jeg slapper mye bedre av når jeg har den, og drar aldri noe sted uten. Mini er snart 11 mnd.

Skrevet

HI her,vi har babysense II også.... Som sagt,alle forhåndsregler er tatt.. Om kvelden når jeg skal sove ligger jeg å tenker meg kvalm på hva som skjer hvis jeg eventuelt hører de 3 fæle klikkene før alarmen setter i gang.... :(

Skrevet

ååh samme her og vår er 8mnd..selger de denne babysensen på barnebutikker,pris ?

Skrevet

Selges på nett. Husker ikke nettadressen. Google det:) 1890 tror jeg den koster ny. Jeg har forøvrig 2, så jeg skal selge den ene dersom noen er interessert.

Skrevet

Skjønner frykten din. Tenkte bare jeg skulle nevne alarmen tilfelle du ikke visste om at den finnes. Synes det hjelper meg veldig, men jeg er fortsatt litt redd. Man vet jo aldri.. Jeg sjekker han hele tiden når han ligger i vognen.

Men du skal ikke tenke på hva du gjør når du hører de klikkene. Hvis det skulle skje så springer du bort til barnet, løfter det opp og blåser det kraftig i fjeset, så er jeg helt sikker på at h*n starter å puste igjen med en gang. "Krybbedødbarn" mangler visst noe som gir beskjed om at de skal begynne å puste igjen. Når du blåser det i fjeset, så starter de nok å puste :)

Skrevet

**TjukkaboLLafeiteN**: HI her.. Du,nå begynte jeg å gråte en liten skvett.. Så snill du er som svarer meg på måten du gjør! Jeg ante ingenting om at det var sånn man skulle reagere... Jeg kjente jeg faktisk ble litt roligere ang. nattesøvnen iallefall! For da gjør jeg som du sier om den skulle gå av.. Jeg synes det er altfor lite lesestoff om krybbedød,selv på lub sine egne sider..

Skrevet

Nå vart jeg litt glad, for jeg tenker på det HELE tia:( Å har ikke turt å si det til noen. Men jeg er veldig redd pga min mor mistet en gutt på 3mnd i krybbedød, det er noe jeg aldri kommer til å glemme selv om det var 1år før jeg ble født.Er nesten litt grusomt å "måtte" tenke på det hele tiden, men håper det går over. Jenta mi er jo egentlig kommet over den "grensen" (6mnd er det vel de sier).

Skrevet

**TjukkaboLLafeiteN** ville sende deg en pm ang babysensen,men fikk ikke til...det sto liksom ikke send mld på prof din

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...