Gå til innhold

Paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å kllikke - har så sinnsykt vondt i ryggen! Ikke bekkenløsnig, men har ifølge kiropraktor og massør masse låsninger i ryggraden + sving på ryggsøyla, så de undres ikke på at det er vont, og prøver å hjelpe meg så godt de kan. Har vært sykemeldt i over en måned for dette, og må ta paracet flere ganger om dagen for i det heletatt å overleve netter og dager. Legen sier det er trygt, og ultralyden viste en frisk og sunn gutt, som dessuten flereganger daglig forteller om sin tilstedeværelse med bumpe spark. MEN jeg er likevel bekymret og tårene renner av dårlig samvittighet når jeg på ty til paracet... Har lest et sted at gravide kan ta 7-8 om dagen, kan det stemme? Ta ikke mer enn 3 max iløpet av en dag, synes det er kjempemasse selv.... HJELP!

Er i uke 22.

Sorry, dette ble masse klaging...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskjed av legen min at jeg kunne ta 2 paracet 3 ganger om dagen pga smerter ved lumbago og bekkenløsning, så jeg har turt å stole på det...

Skrevet

Jeg hadde mye hodepine en periode, og spurte farmasøyten på et apotek om hvor mye paracet jeg kunne ta, og hun sa at jeg kunne ta det som sto som anbefalt døgndose...

Og det er vel 1-2 inntil 3 ganger om dagen, er det ikke? Jeg maste og maste og spurte og grov, men hun var like standhaftig og mente det var ingen fare... (liker dårlig å ta piller selv, og hvertfall som gravid...).

Og så lenge legen din har sagt at det er ok, så tror jeg du kan stole på det. Men skjønner at du ikke liker det. Men må man så må man.

God bedring hvertfall:) Det er verdt det til slutt, når gutten din kommer vet du, selv om det er vondt nå...

*trøsteklem*

Skrevet

Du kan helt trygt ta paracet, 1 gram (= 2 vanlige tabletter) opptil fire ganger daglig. Eller per døgn da. Jeg har bihulebetennelse, det er rå-vondt, så må ta paracet, og ønsker meg egentlig mer smertestillende... Jeg tar to tabletter 2-3 ganger daglig nå på andre uka, av og til fire ganger. Men ikke ta ibux.

Det er dessuten viktig for babyen at du klarer å rette deg opp og være litt i aktivitet, så spis paracet hvis det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...