klompen-81 ¤over terminr¤ Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 har en sønn på 4 år som er veldig aktiv og veldig opptatt av å kommunisere hele tiden.... Og nå har han ferie fra barnehagen og får ikke løpt fra seg på samme måten her hjemme. Far er mye på jobb. Vi går litt på veggene her hjemme. Han er skikkelig på å prøve ut grenser,litt småfrekk i munnen og veldig lei seg til tider. virker veldig i ubalanse. Selv har eg ikke samme tålmodigheten med han som eg pleier. Er sliten og har mest lyst å slappe av. og mye tid går på husarbeid ting.Har ferie fra jobb no,jobber på skole og sfo til vanlig så det er jo en krevende jobb.Men har så dårlig samvittighet for at eg bryr meg så mye om den nye som skal komme og alt som skjer med kroppen osv.Kanskje han merker det allerede.... Har dårlig samvittighet for at det skal komme en til lissom no som eg orker så lite med han....UFF ikke greit alltid..
PrincessElisabeth Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 kjenner meg svært godt igjen i det du sier. Min er ikke 2 enda, men har kommet i en form for trassalder, tøyer grenser å gjør ting hun selv vet at hun ikke har lov til. Og jeg kjefter, eller blir irritert, prøver å ta meg sammen og slappe mer av, men når vi feks spiser og maten flyr mellom veggene og i taket så kjenner jeg at jeg er lei, og det nytter ikke å gi maten, for alt skal jo gjøres selv. Det er en litt vanskelig tid for oss som har barn fra før, spesielt hvis vi har en mann som jobber mye eller en som deltar lite. Men tror nok at lunta er rimelig kort for de fleste. Det hjelper ikke på min samvittighet, men jeg vet at jeg gir godt uttrykk for hvor glad jeg er i henne. Det er jo det viktigste, at de vet at vi er glad i dem. Lykke til:)
klompen-81 ¤over terminr¤ Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2008 ja det med å vise kjærlighet er veldig viktig og det er overhodet ikke noe vanskelig..... Det som er vanskelig er overskuddet til å sette grenser og tålmodighet.... og når babyen kommer blir det jo gjerne enda verre fordi då er nattesøvnen forstyrret i tillegg. Og han kommer jo inn på om natten i tillegg og det er noe vi må gjøre noe med. Er trangt nok no. Og tenk når vi blir fire i sengen lissom. Er jo veldig koselig når han vil være med oss men det kan jo ikke fortsette sånn. Og er veldig redd for at blir sjalu på lillesøsteren siden hun har seng der inne og han vil sove med oss og.....uff kan ikke eg bare få MASSE OVERSKUDD?????
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Samme som deg PrincesElisabeth, bare at jeg er alene :-z Men har jo valgt det selv så....hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå