Scorpiogi Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Jeg bare må skrive fra meg litt her, sånn at jeg blir ferdig med det først som sist! Jeg sliter litt i dag med mor til stesønnen(som er 7) min! Han har vært her i natt, hun kom med han kl 12 i går, sendte bare medling og ville komme med han, sånn som vanen er( Det var vår natt, og jeg var jo hjemme). Men lurte nå på hvorfor hun ikke bare hadde han med når hun skulle hente sin andre sønn i barnehagen, vi er nærmeste nabo. jaja... I dag sendte hun melding og spurte om hun skulle hente han samtidig som hun hentet i barnehagen. Jeg skrev at jeg hadde tenkt å bare sende han med moren min, som skulle kjøre forbi hos henne sånn i ett-tida... Ja, det var nå greit under tvil, men hun ville altså foretrekke om hun heretter kunne hente han når hun hentet gutten sin, det var tross alt eneste dagen hun kunne dra til byen og "ordne" ting uten stesønnen min.. Min mor var der da kl 1, og sendte han inn, det var jo åpent..men samtidig sender hun melding til meg at hun var og handlet(3,5 mil unna) men han klarte seg jo alene en liten stund. Da var altså gutten gått inn i den tro at noen var hjemme, og min mor var kjørt(hun ba han sjekke først at noen var hjemme og siden det var åpent trodde han jo det da), så da satt jeg her da uten mulighet til å få sagt fra til gutten. Endte opp med at min mor måtte snu og kjøre tilbake for å gi beskjed.. Det er jo ikke alt da... Hun har snakket med min mann om at de skal på ferie neste helt, det er da vår helg(han kommer onsdag og blir til mandag)..Så da måtte vi nå ordne litt sånn han fikk vært litt hos oss og. Så sendte hun melding nå om at sønnen ville komme og være litt til før de skulle reise. Så mannen min sendte nå melding om at han kunne jo komme mandag i stedet og være fram til de dro om helgen? Nei, men måtte vel skjønne at de dro bort allerede onsdag, og tirsdag skulle de noe annet.. plutselig lagt om hele planen uten å si fra... Det hun egentlig ville da var å "bli kvitt han" i helgen sier min mann da.. Det kan jo virke sånn. Hun vil komme med han så tidlig som mulig alltid, og slippe å hente/få han hjem før langt på ettermiddagen. Når han er hos henne driver hun å legge i han sånn at han skal ringe faren og si han vil hit, men hvis han er her lenge om gangen og plutselig vil hjem da "kan hun ikke", for hun skal noe annet... og er hun sliten og syk er det selvklart at hun bare kommer(hun har samboer hun også), men er jeg sliten, husmoren i huset her høygravid og med liten toåring i tillegg, da får vi bare ordne oss selv....han er en snill, men krevende 7-åring.. Det verste er at det blir krangel(på en måte) om hvem som skal slippe å ha han, hvis vi skulle tatt dette opp, og det blir jo ikke rett! vi sier jo alltid ja, for hvem nekter en 7 åring å komme til faren? men hun sier alltid nei i motsatt situasjon. Er så lei av at hun gjør akkurat som hun vil!!! ååååååååå!!!! puh........sorry hvis noen ikke skjønner dette, men det måtte jeg bare få ut, så jeg blir ferdig med å "surmule"...
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Hei du Ufattelig kjip situasjon dere har kommet i. Vet ikke om jeg har så mange gode råd, men jeg kan jo fortelle hva vi gjorde. Jeg har og en stesønn på 7 år. Han er hos oss 3 helger i måneden da det blir litt for langt unna i forhold til skolen sånn på ukedagene. Så har vi annenhver 17, mai, halve jula osv osv. I tillegg til 3 uker på sommeren. Vanlig pakke går jeg ut i fra. Vi opplevde i en periode at mor åt seg inn på vår tid. Hun kunne ringe oss, få beskjed om at vi har lagt planer og likevel insistere på å snakke med sønnen for å fortelle hva han gikk glipp av om han insisterte på å være hos pappa. Ikke særlig hyggelig å høre at guttungen står og sier at det har ingenting å si, jeg vil ikke, gang på gang. Vi vet jo at han vil tenke på hva han sa nei til i ettertid. Bursdagsfest hos nabogutten osv. I tillegg så ble det plutselig et poeng at det alltid skjedde noe på søndagene slik at han måtte hentes tidligere enn avtalen er. Vi prøvde å være flekisble og hyggelige, men opplevde til slutt at vi knapt hadde noe igjen av helgene med gutten. Særlig i og med at vi også kjørte land og strand rundt for å hente på fredager fordi at hun var borte i besøk. Så jeg foralangte at sambo skulle kalle inn til meglingstime igjen. De skisserte da opp nøye planer for når sambo skulle hente på fredager og når mor skulle hente på søndager. I tillegg ble det gjort klart at våre helger er hellige og vil kun bli byttet mot en annen helg, ikke forbigått dersom gutten er hos henne. Sambo sa og i fra om at det som skjer når gutten ikke er hos mor trenger hun ikke å fortelle ham. På samme måte som vi ikke forteller så nøye hva vi driver med når han ikke er hos oss. Så lenge han ikke spør, så har han vel ikke interesse av det og da er det jo greit. Kanskje dere kunne prøve å få til noe lignende. Dere har jo som oss også felles barn som det skal taes hensyn til og da er det jo greit med forutsigbarheten om når bror kommer og drar. Lykke til i allefall.
ostekaka Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 når fleksibilitet ikke fungerer må en holde seg til avtalene. det virker som om dette er blitt så upraktisk for dere at det faktisk går mer utover barnet, enn hva han vinner. som du sier det er blitt som en krangling for å slippe å ha han, og det blir jo helt feil. vi opplevde det samme i forhold til særkullsbarna, at vi bare måtte slippe alt vi hadde i hendene, for vi skulle jo være fleksible. nå har vi to barn sammen, og fleksibilitet er ikke noe vi kan være så mye av, verken i forhold til fellesbarna eller i forhold til særkullsbarna. det er rett og slett ikke praktisk. det har med jobb og skift og prosentstillinger å gjøre, det har med møter og verv, og aktiviteter og forpliktelser, både våre og barnas å gjøre. selvsagt må en gjøre offer på egne aktiviteter når en får barn, og det gjør vi da også med glede, men litt bedriver vi da faktisk med enda, og vi stiller opp for hverandre, tilpasser oss samværsavtaler og henter hjelp både hos besteforeldre og tjenester vi betaler for. det er mye logistikk som det kalles med store familier, og det nytter ikke med noen som ikke tar sin del av ansvaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå