Gå til innhold

fastlege og sjekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på svangerskapskontroll hos fastlegen min imorra, og har lyst å bli sjekka for modning. Var på føden på lørdag, og da holdt jeg på å modnes. Er fastleger flinke til å sjekke slikt eller? Det er jo ikke akkurat hans spesialfelt kan man si. Er dette noe alle leger kan, eller må man spesialisere seg i dette? Skulle ønske jeg skulle til jm, men hun er på ferie nå=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Modning? Hva mener du med det?

Eneste jeg har fått beskjed om er at babyen ikke har sunket ned i bekkenet. Betyr det at jeg ikke er moden?

Skrevet

Før fødsel er livmortappen rundt 4 cm lang. Før man kan føde, må denne være avflatet og borte. Det er min. Så begynner mormunnen å åpne seg. Dette kalles modning. Kroppen gjør seg moden til fødsel. Men mormunnen var ikke åpen på lørdag, men slimproppen har gått, og jeg har hatt masse modningsrier i over 1 uke nå, så regner egentlig med at jeg snart er moden. Lurte derfor på om noen vet om fastleger sjekker dette ved svangerskapskontroller.

Skrevet

Da må man vel til gynekologisk undersøkelse.

Jeg fikk ikke undersøkt det i forrige svangerskap, men det går vel an å spørre om legen kan gjøre det.

Skrevet

Ja, jeg vet at man må til undersøkelse for å sjekke modning, og har også vært det. Nå vil jeg se om jeg har kommet noe lengre. Noen som VET om fastlegen utfører en modningssjekk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...