Spinella Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Vi har prøvd en stund nå, og jeg funderer på å dra til legen for å finne ut hva som skjer. Men skal jeg dra alene eller ta mannen min med?? Skal vi begge undersøkes eller er første time mer en sånn "prate om hva som er problemet" time?
drømme mamma Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 hei på deg.den første timen vil dere snakke og kartlegge evt problemet.det er vanelig at kvinnen blir undersøkt med innvendig ultralyd for å se livmor og eggstokker.mannen derimot får en henvisnig der han leverer en sæd prøve.hvis du får pergotime så vil du også måtte ta en blod prøve for å påvise at du har eggløsning.håper dette ga deg litt svar.lykke til.
drømme mamma Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 liten tig til.første besøke trenger ikke mannen din å være med men han kan jo være en god støtte for deg.
Liza-76 Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Jeg var til fastlegen min for første gang som "sliter" for noen uker siden. Det var veldig fort gjort. Hun spurte om syklus og om siste mens, ba meg ta noen blodprøver, bl.a. progesteron, syv dager etter eggløsning. Når hun får svaret på de, henviser hun meg til gynekolog. Sa jeg ikke måtte regne med å høre noe før september pga ferietid... Litt kjipt... Ting tar tydeligvis tid, så har du prøvd et år, anbefaler jeg deg å gå til legen snart! Jeg angrer ihvertfall på at jeg ikke gikk tidligere... Ønsker deg lykke til!!
StephMom Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har ikke fått påvist noen EL, men har fått Pergotime for det :-) Men jeg må ta Provera i 10 dager først, og så vente til blødning, og så begynne å ta Pergotime da, og så ta blodprøve på dag 20 (elelr 22) for å sjekke om jeg hadde EL. Jeg var alene første gangen til min fastelege. Da sa jeg ifra hvor lenge det var siden jeg slutta på P-piller, når jeg fikk min første mens, ultralyd (han åpnet min trange livmorshals, og DET gjorde vondt), tok blodprøver og sendte en henvisning til sykehuset angående Utredning for barnløshet. Jeg har da hatt 4 blødninger på 1 år, og kanskje ikke LE i det hele tatt. D ajeg fikk komme til sykehuset skulle min samboer har vært med, men det sto det ikke noe om i brevet jeg hadde fått, og jeg har jo ikke gjort dette før :-) Men siden jeg er stemor, så må det jo antageligvis være meg som bør testes nærmere, Spesielt når jeg ikke har mens eller EL :-( Så da fikk jeg Provera og Pergotime uten at min samboer leverte test. MEn han måtte levere i ettertid da :-) Så, det var sånn det var med meg.
Spinella Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2008 Tusen takk for svarene alle sammen. Kan ikke si annet enn at jeg gruer meg til å gå til legen. Da blir jeg liksom offesielt en "sliter". Jeg har vært gravid en gang før men mistet, og min kjære har to sønner fra før, så jeg vet vi kan, men det klaffer bare ikke. Men men, det er vell bare å sette haka i været å fortsette å prøve.
**micke** Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Jeg skal også til legen for første gang i morgen... tar med meg mannen min. Jeg håpte egentlig at jeg bare kunne be om å få henvisning til spes/gyn med en gang (vet det er to flinke her i stavanger-området).....kanskje bare levere blodprøve??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå