Gå til innhold

Har vert hos legen nå.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å her er det både positive og negative ting. FSH verdien min som pleier å være for høy, den er nå normal, vertfall denne syklusen. Det kan derfor tyde på at wheat grass som jeg har tatt i mange mnd nå funker (er natur produkt). Østradiol er også innenfor normalen for en gangs syld. men så til ett nytt problem som har dukker opp.

Han har tatt en blodprøve av meg som ikke er tatt tidligere. Den heter 17.OH.prog. Den viste seg å være høy, noe som kan indikere at det er noe galt med binyrene mine som styrer alle disse 3 hormonene som jeg har problemer med. legen sa selv at han husket ikke helt hvordan det var med denne blodprøven, kunne derfor ikke gi meg svar på hvor ille blodprøven var. men han sa han lurte på om det kanskje er dette som er årsaken til at jeg har hormoner som en kvinne i overgangsalderen. han var usikker på om det i det hele tatt kunne gjøres noe, eller hvordan allt dette henger sammen.

Jeg er derfor nå henvist til en endokrionolog for videre utredning. Om det kommer noe godt ut av dette til slutt, det vet jeg ikke. Skal si dette tar på psyken, jeg er kjempe sliten nå. det føles rart å hele tiden får flere å flere problem som er helt unormale og som ingen kan gi meg noe svar på. jeg får liksom ikke en skikkelig diagnose, berre masse tråder som sier at det er flere og flere ting som er galt.

PS: NOEN SOM KAN NOE OM 17-OH.PROG???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormoner helt i villrede altså?

Hva er FHS forresten?

Og hvordan merker du at alle disse hormonene er på tur?

Jeg har fått beskjed om at jeg er i hormonell ubalanse siden fødsel for 22 mnd siden, men ikke noe mer enn det.

Har forresten tatt innvendig ul og vet at det er egg der + at det ikke er cyster da.

Uansett, håper dere finner ut av dette og får fikset det! :)klem

Skrevet

Jeg var inne på tanken når det gjelder binyresvikt før jeg ble gravid. Hadde hormonelle forstyrrelser, og var nesten besatt på tanken om hva som kunne gjøre det, så las om alt. Hos legen er det ikke alltid så god og mye hjelp å få når det er hormonene som svikter. Og akkurat det med binyresvikt er nok undervurdert og oversett hos mange leger, fordi det har så like som symptomer som mange andre sykdommer. Og fordi det er litt omfattende å finne ut av om det er det.

Nå var det jo ikke det som feilet meg, så jeg ble jo omsider gravid. Men jeg tror nok det er min egen forskning som gjorde at jeg ble det så kjapt som jeg ble, etter at jeg begynte på det urtepreparatet jeg tok. Skulle jeg fått hjelp av lege ville det nok tatt lengre tid.

Anbefaler deg å søke på nettet når det gjelder binyresvikt, vil tro du finner litt informasjon.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Binyretretthet er også noe du kan søke på.........

Skrevet

Hei!:)

Så supert å høre at FSH verdien og østradiolen endelig er innenfor normalen!! Håper det holder seg sånn!!:) Men det er jo typisk at han fant noe annet galt da:( Men da er det jo bra at du blir fulgt opp! Kanskje de kan hjelpe deg så hormonene dine normaliseres. Krysser fingrene for at det kommer noe godt ut av det! Masse lykke til!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...