Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er andregangsfødende og lurer på om jeg kan forvente at vannet mitt går denne gangen. Sist gikk det ikke, de måtte ta det midt under fødselen.

Noen med erfaring fra flere fødsler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte ta vannet midt under med begge mine. Regner med at de må gjøre det denne gangen også, men man vet jo aldri :)

Skrevet

Med førstemann startet fødselen med at vannet gikk hjemme..

Andre gangen gikk vannet på sykehuset ved 9 cm åpning, tredje gangen tok de vannet på sykehuset godt ute i fødselen...

Skrevet

første gang tok de vannet på sykehuset, andre gang gikk det hjemme i senga. jeg var ikke forberedt på det i det hele tatt siden det ikke gikk første gangen så ble litt satt ut husker jeg. syntes det kom enorme mengder liksom he he

Skrevet

Tror ikke det er noe "fasit" på hvor stor sannsynlighet det er for at vannet må taes eller ikke. Tror det er helt tilfeldig utifra hvor i fødselsprosessen du er, hvor moden du er, i hvilken balanse hormonene er, hvordan kroppen din er, hvilken måte barnet ligger/presser osvosv. Tror ikke det har noe å si om vannet ikke gikk forrige gang. Jeg har kun født en gang.. da begynte det med at vannet gikk. Mamma har tre barn, på meg gikk vannet helt uventet, mens min søster og min bror måtte vannet taes på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...