Gå til innhold

Hva er mest etisk riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner noen som har en nydelig datter. Bortsett fra.. hun har arvet farfaren sine øyenbryn. De er virkelig store.

Denne jenta skal på skolen til høsten. Moren er redd hun kan bli mobbet og har vurdert å nappe de.

Men er redd det og kan skape reaksjoner. Å fikse på en liten unge liksom.. (mora er ikke jåledame)

Hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gått til frisør og fått dem vokset, napping må jo gjøres veldig ofte.

Skrevet

Ingenting med utseende til jenta, men jobbet aktivt for å unngå mobbing.

Skrevet

Hvis de er skikkelig buskete, og man vet at unger sier ting, så hadde jeg kanskje gjort noe med det. Men det er litt miksa feelings, for man skal jo lære barna å være glade i seg selv også.

Har ei jente som hadde utstående ører da hun var lita, og jeg pleide bare stå på ordentlig hardt for at hun skulle vite at hun var elsket uansett, og at utseende ikke betyr så mye som hvordan man er som person, osv,

Nå når hun er større, er ikke ørene en issue mer.

Nei,det er der vanskelig.

Skrevet

Hadde nok latt ungen være som hun er, i hvertfall sett an hvordan det går. Unger pleier ofte å godta hverandre uansett, selv om alle ikke ser likedan ut. Blir det noe problem, går det kanskje an å ta et standpunkt da? Dessuten, viktigst av alt synes jeg er hvordan jenta selv takler dette. Bryr hun seg noe om det i det hele tatt? Har hun komplekser pga det? Hvis ikke kan jeg tenke meg at det kan bli litt vanskelig for henne, og at hun kan få komplekser av å måtte begynne å "fikse" på utseendet sitt i så ung alder, fordi mor eller far synes det. "Jeg er ikke bra nok" tanker.. på en måte. Har selv en tanteunge som har en del mørk hårvekst på ryggen og bena, men har aldri hørt at dette har bydd på noen problemer for jenta (som nå er 10 år), selv om min søster var redd hun skulle bli mobbet.

Skrevet

Med mindre de er helt grasat store, slik at hun har problemer med å se eller noe i den duren, synes jeg det riktigste er å la dem vær, i hvertfal intil det blir noe problem.

Med å nappe, vokse eller fjerne dem på andre måter viser man på en måte at dette er en skavank hun bør skamme seg for og skjule. det synes jeg er værre enn det meste annet og er på en måte med på å legitimere mobbing av dem som ser litt annerledes ut.

Om problemet oppstår kan de heller gjøre det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...