Gå til innhold

Noen som har kjent livmor over skambeinet ennå?


2 jenter,gutt 28 feb 09

Anbefalte innlegg

Har hatt et keisersnitt m nr to(dette e nr 3),syns det er vanskelig i kjenne noe over skambeinet,pga arrvevet etter ks.....

Noen andre?

Er 9 uker nå.....kansje litt tidlig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ikke noe jeg, men det er jo min første, så vet ikke hva jeg skal kjenne etter heller, men synes alt kjennes ormalt ut. Er 10+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men kan høre hjertet med Babywatcher nå, så den må jo ha kommet så langt opp at den registrerer det iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg er 12 uker i morgen. Er usikker på dette, hvordan skal det kjennes ut?

Fler når jeg ligger på ryggen, at magen der med navlen kjennes hard ut. Er det livmora jeg kjenner tro?

dette er min første.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente livmora over bekkenet mellom uke 9 og 10, og legen bekreftet det. Så her er den oppe og titter :)

Er ekstra gøy på morgenen, da er den helt oppe ved navlen!! Men synker jo med én gang jeg reiser meg ;)

Er 11+5 idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner ikke noe jeg...

Er 10+5, dette er min første...

Har ikke peiling på hva jeg skal kjenne etter heller.

 

Kanskje en ide det å kjenne etter på morran før man står opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 11+5 og kjenner ikke livmoren enda. For å kjenne etter livmoren kan dere legge dere på ryggen og finne skambenet (like nedenfor der kjønnshårene begynner). Jeg er normalt slank, så det er lett å kjenne. Livmoren kjennes som en liten hard ball like over skambenet til å begynne med. Foreløpig er det helt flatt hos meg når jeg ligger, altså ingen livmor som har kommet over bekkenkanten. Når jeg står derimot har jeg mage.Ser rett og slett ut som jeg har lagt på meg noen kilo fett rundt magen. Dette er min sjette graviditet. Var på ultralyd i går, og alt så normalt ut, så det er vel ikke lenge før jeg kjenner livmoren nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg tror det er livmora jeg kjenner. Er en sånn liten kul som stikker opp over bekkenet, så det må jo være den.

 

Kjente den først midt i uke 8. Er nå 9+5. Er første gang jeg er gravid. Er lettest å kjenne når jeg står. Kjennes ut som den har blitt litt større i det siste. Kjennes ut som en del av en tennisball, ganske hard. Kan det være den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter i teorien at livmora kommer over skambenet i uke 12, og opp til navlen i uke 24. Ellers er det kjempevanskelig å kjenne strukturer i magen med mindre man er kjempetynn. Blæra ligger også nedi der, og særlig på morran er jo sjansen stor for at det er den man kjenner (før man har vært på do ikke sant). Dog er jo alle forskjellige, for og bakovervendte livmødre osv.... Ingenting å bekymre seg for om man ikke kjenner noe ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 11+5 nå og kan kjenne en hump over skambeinet når jeg står. Den er kjempehard... Denne har kommet de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...