fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Har nettopp kommet tilbake til jobb igjen etter forrige barselpermisjon, og jeg er 24 uker på vei. Merker at jeg blir veldig stiv nedover lårene i løpet av dagen,.av å sitte så mye, og det er til tider ganske vondt. Er det bekkenløsning eller er det noe som bare går seg til etterhvert igjen kanskje? uff, har ikke lyst til å bli sykmeldt altså, er det noen som har noen gode råd til å holde det på avstand?
Gulljnta Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Hei. Er også 24 uker på vei og har det på samme måte som deg. Vet ikke om det er tegn på bekkenløsning, skal ta det opp med jordmor neste gang. Noen ganger er det så vondt at det er nesten umulig å gå bortover gulvet... Får håpe det går over.
melli79 Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 hei. har en venninne som har har det samme problemet. Hun fikk beskjed fra legen sin om at det var bekkenløsning. er henvist til fysio. ville tatt det opp med lege.
litjpia73 Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Jeg får også veldig vondt i rompa innimellom. Tenkte først at det sikkert ikke kunne ha noe med graviditeten å gjøre. Jeg har jo ikke mage enda (bare litt). Det er verst hvis jeg står i ro eller rusler (shopping er faktisk det verste i så måte dessverre ;-). Har lest at det kan være begynnelsen på en bekkenløsning evt bekkenlåsning. Jeg er bare i uke 14 så jeg venter og ser an utviklingen. Håper det ikke blir verre.
temine Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Det er nok bekkenløsning ja. Ta det med ro, hvil mye i låøpet av dagen og få deg henvisning til fysioterapi. Ikke løft tungt, og gå med små skritt. Beveg deg med samlete knær så mye som mulig, og når du hviler ligg på ryggen med pute under knærne eller på siden med pute mellom knær og ankler. Jeg er selv sykmeldt med bekkenløsning, og vet at om man ikke tar det med ro kan man bli sengeliggende.
ariel 78 Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Har det akkurat sånn jeg også,ofte går det oppover ryggen også.Antar at det er bekkenløsning ja,men har heller ikke lyst å sykemelde meg.Er i uke 23 og har sluppet unna dette i mine 2 forrige svangerskap.Men jeg har hørt at det er lurt å få behandling så tidlig som mulig...så det er kanskje lurt å høre med legen,evt fysioterapaut. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå