☆twinkle twinkle Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 det presser oppunder der heele tiden ..Det er ikke spark for han spenner nedover i magen og livmoren er ikke kommet helt oppi ribbebeinet ennå tror jeg. Er i uke 26 +3.. Dette er veldig vondt. Noen som vet hva det kan være? Det er bare på høyre side og jeg prøver å strekke meg ut hele tiden slik at jeg skal få plass liksom..
+Tina+ Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 hei! i hele uke 17 hadde jeg et slags press i mellomgulvet og på høyre side av ribbeina, så etter jeg var på UL så fortalte JM at det var fordi babyn la langt inni meg og langs ryggraden min, pluss at den sparket nedover mot høyre eggstokk. JM klemte litt og nå har babyn snudd seg litt og presset har forsvunnet.. dette var normalt og kunne forekomme hele svangerskapet, det var ikke noe farlig ihvertfall! tipset jeg fikk var at hvis presset ble for stort igjen var det bare å klemme og presse litt på magen for å se om babyn flyttet på seg! er i uke 19 jeg da.. men lykke til! håper du finner ut av det!
☆twinkle twinkle Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2008 takk for svar...I ettermiddag har alt blitt verre. Det er så vondt og jeg må sitte å holde på den plassen hele tiden..Trykker babyen nedover sånn at den ikkke skal være borti men jeg tror ikke det er babyen fordi den når ikke opp..Ringte føden men kom ikke gjennom , dessuten er jeg på ferie så det er ikke min fødeavdeling heller... vondt vondt vondt
JordbærMamma Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Om en har vondt under ribbeinsbuen på høyre side etter 20. uke skal en ta kontakt med lege/jm/føden for sjekk - det kan være alvorlig svangerskapsforgiftning, hellp... Det som skjer da er en slags leversvikt, den ligger i svangerskapet oppe på høyre side, over livmora. Vil heller tro det er noen nerver som er i klem hos deg kanskje, hellp er visst mer akutte smerter mer enn type "press". Har også hatt en del vondt der, men det er pga hode som presser oppi dit, og mye lenger uti svangerskapet. Men få det sjekka ut du?
Gjest Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 jeg og har det, men jeg er 37 uker da, så er ganske sikker på at det er babyen. Men det er veldig ubehagelig, er press hele tiden, må legge meg helt flatt eller sitte helt rett for at det ikke skal presse der..Har tenkt på dette med leveren og sv.skapsforgiftning da jeg hadde utslag av protein i urinen sist skjekk, men alt annet var normalt. Så jeg venter å ser det ann litt.. Hvis du ikke tror det er babyen, og det er sterke smerter, ville jeg ringt føden til jeg kom igjennom, eller dratt på legevakten..livmoren er jo ikke så høyt enda da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå