Gå til innhold

barn med hjemmesydde klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syr mye av tøyet til dattren min. I begynnelsen kviet jeg meg for å sende henne i barnehagen i dette. Det jeg lurer på er hva tenker "ikke-syende" foreldre når de ser barn med hjemmesydd tøy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tenker jeg at du er utrolig flink mor. Misunnelig på de som kan sy.

Skrevet

Jepp, enig med Candy grrrl.

Skulle ønske jeg også var så flink. :)

Skrevet

hehe, er nok ikke noen bedre mor av den grunn. Er bare utrolig gøy å sy barneklær!

Jeg tenker at andre ser på dattera mi i sine litt retroaktige klær, og tenker at vi er en liten hippi, husflidsfamilie. Ikke det at det er så galt da;-). Foreløpig er jenta mi så lita, men etterhvert vil jo kanskje de andre barna tenke at "hun har rare klær". Husker vi hadde en gutt på skolen som stadig brukte arvet tøy. Slengbukser på midten av 80-tallet... totalt ukult!

Skrevet

Hmmm. I barnehagen der jeg jobber er det en unge som har nesten bare hjemmesydd og strikka tøy. Skal jeg være ærlig tenker jeg at h*n kommer fra en litt sær familie. I tillegg er faren fra India (moren er norsk). Så den familien skiller seg litt ut. Tror ikke nødvendigvis at andre foreldre ser at klærne er hjemmesydd, men vi som skifter osv ser jo det.... Jeg tenker at de sikkert har litt dårlig råd, og at mora har mye fritid.

Skrevet

jeg tenker: KULT!!!

så lenge klærene er fine da!

Skrevet

Så supert å vite at vi har noen forutinntatte folk til å ta seg av barna våre når de er i barnehagen...

barna mine bruker også noen hjemmesydde klær. Jeg kan ikke sy, men har en venninne som syr, og selger noe. Kule klær som ingen andre har!!

Skrevet

Jeg synes det er FREKT å sy klær til sine egne barn.......så lenge man ikke lærer det bort til andre som gjerne også vil hihihi

Skrevet

syns det er en kjempeflott ting å gjøre, selv forsøker jeg å strikke ett teppe til babyen min, har ikke gjort det siden ungdomskolen;)

De eneste klærne min mor har tatt vare på fra meg og mine søstre er det min farmor sydde. Nå skal jeg få en gutt, ellers hadde nok mitt barn fått på seg det tøyet. Men en gutt i kjole blir litt dumt;)

men må si at det jeg husker fra barne/ungdomskolen var at etter at man ble litt eldre og mer bevisst på hva man gikk i så var det jo viktig å ha på seg det alle andre hadde og hjemmesydde klær var ikke veldig høyt oppe på lista.... så tenker det av hvis ungen begynner å protestere og ikke vil ha på seg hjemmesydde klær, så skal man ikke tvinge.

Skrevet

Jeg tenker at mor eller far er svært hendige. Tenker overhode ikke på at foreldrene har dårlig økonomi. Heller motsatt, at de er godt utdannete og beviste.

Skrevet

så bra:)

da kan din datter si... Se hva mamma har laget til meg:)

Skrevet

Jeg synes det er kjempekult med hjemmesydde klær, så lenge de er fint laget selvfølgelig. Selv kommer jeg nok ikke til å lage klær til babyen min, men har både en mor og en svigermor som er veldig flink å strikke heldigvis:-)

Da jeg var liten sydde mamma ganske mye av klærene mine, det var fordi vi hadde litt dårlig råd. Etterhvert som jeg ble større ble jeg mer opptatt av å gå med samme type klær som de andre, så da fikk jeg det.

Synes det er utrolig koselig å ta frem klærene som mamma sydde til meg da jeg var liten, de betyr liksom litt mer enn kjøpeklærene.

Skrevet

Det har kanskje ikke slått deg, anonym 1756 at det ikke er de skarpesteknivene som jobber i barnehage? De er kanskje snille og gode, men hvis du vil skifte bleier hele dagen og jobbe for luselønn var du antagelig (sikkert noen hedelige unntak) ikke klassens største lys..

Skrevet

Vil du si hva du skal kalle barnet ditt Norma Jean? Noe like artistisk som ditt nick?

Skrevet

Tror det er viktig det NormaJean og Laybik sier, at det er supert når de er små, men hvis de ikke vil gå med hjemmelaget som store, bør de få slippe. Heier på deg hovedinnlegg. Skulle ønske jeg hadde vært like flink som deg. Har lite med god eller dårlig råd å gjøre. Det har med nevenyttighet og tid. Flott at det finnes mennesker som deg, som ikke bare kaster seg på første og siste forbruker karusell.

Skrevet

Kjære Nepe av en barnehageansatt.

For det første er du fordomsfull, for det andre kan jeg opplyse deg om at hjemme strikket tøy ofte er dyrere en det man kjøper. Og hvis du hadde noen aning i hvor mye en symaskin koster hadde du ikke kommet med så mange nepe utrykk.

Skrevet

Jeg syns det er veldig fint og orginalt. Skulle ønske jeg var så flink med symaskinen at jeg kunne sy klær, men jeg og symaskinen er ikke så gode venner. Jeg har sydd en del vognposer,seat insert, klesposer osv, men ikke noe mer avansert enn det.

Men jeg er veldig flink til å strikke og jenta mi syns det er gøy med ting jeg har laget. Og så er det veldig greit å få ullklærne slik jeg vil ha de. Jeg er en ull elsker.

De som tror man har dårlig råd om man syr eller strikker bør sjekke ut prisene på tøy og garn.

Bare det ene teppe jeg har strikker kostet 350 kr i kun garn + all tiden jeg har brukt på det.

Skrevet

*misunne*

tanta mi syr klær(til voksene men alikevel) og de er dødskule!!!

Men er enig i at hvis barnet ikke ønsker det, når han/hun blir gammel nok til å bestemme det litt selv, synes jeg han/hun skal få slippe!

Skrevet

Jeg tror jeg ville tenkt at familien var litt alternativ. Miljøbevisste, og venstreradikale..

Bare positive ting med andre ord.

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne sende jenta mi i barnehagen med hjemmesydde klær også... Men jeg har sydd en vognpose til henne, og er veldig stolt av den. Dessuten har hun en del gensere som opprinnelig ble strikket til faren hennes for 30 år siden. Og vi har bare fått skryt når hun har fått i dem.

Det er trendy å ha hjemmesydde klær til barna. Tidligere tenkte man nok at de som hadde dårlig råd måtte sy selv. Nå tenker jeg at de som syr er ressurssterke, fingernemme og har mer fritid enn meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...