Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 hvordan gjør dere det på julaften ? i min fam er det mamma og søster og i hans er det mor bror og søster..men har fått helt nok av 2 fra hans side og mora har i tillegg brutt all kontakt med mamma, og bare prater dritt..nå vet jeg det er lenge til,men har allerede begynt og grue meg til jul hva gjør vi da? hvordan har dere med lignende problemer pleid og gjøre det? utrolig slitsomt og gå å tenke på
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Julaften kan dere feire alene. Skape egne tradisjoner. Det pleide vi å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 huff nei det går ikke.vi har ikke så mye fam som bryr seg og pappa er død så vi skal uansett være med mamma og søster min....så vil jo han det samme med sine,og der er dillemmaet
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 som du sier..det er lenge til jul..kan jo være at problemene har løst seg til da:)
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 vil gjerne håpe det ja..ønsker at sviger fam tar seg sammen men ingen andre som har vert i samme knipen i julen da ? prøver og legge det vekk,men komme på det så ofte at jeg blir gal..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Bit tenna sammen for barnas skyld. Julaften skal være koselig uansett hva slags forhold man har til familien. Jeg skjønner hvordan du har det, men jeg velger å konsentrere meg 100% om at barna skal ha det fint, og at det ikke skal gå ut over dem. Det er vanskelig, men viktig.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 ja sant det at det er bare å bite tenna sammen..så synd det skal ødelegge hele julegleden og at jeg skal grue meg hele året..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 jeg sliter også med det problemet. pappa ble alene for 2 juler siden, å jeg har ikke samvittighet til at han skal sitte alene. så han vil jeg ha med i feiringa. dessuten er han totalt engasjert i snuppa vår som elsker og har et godt forhold til sin bestefar. men hans familie kan jeg fint klare meg uten. der er mor, lillesøster, storesøster med sønn som alltid krangler med lillesøster. de er så utrivelig en familie at jeg blir kvalm når jeg tenker på det. har feiret sammen med dem 1 år, og det var et mareritt. det var før tulla vår kom da. så nå sier vi at vi vil være hjemme i vårt hus, nå får vi jo 2 unger også da. så skal pappa komme hit å feire. de får feire med sine så kan vi heller treffes til en middag i romjula. om sambo slår seg vrang på den, kan han dra dit alene å feire sammen med sine. som for øvrig ikke er interissert i oss ellers da. de er bare interissert at sambo skal komme, meg og barna er ikke så nøye med, og snuppa kjenner omtrent ikke sin farmor og tante. enda de bor nærmere oss enn det mine gjør. så skjønner at du gruer deg. det har jeg og brukt å gjort. men kan dere ikke feire med dine i år, så bytte på da? at de får komme neste år?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Vi bor i utlandet, så vi slipper heldigvis hele den greia. Ellers ville jeg ha grua meg minst like mye som deg. Hvis dere ikke kan feire jul helt på egenhånd så kan dere vel bare være hos svigerfamilien din i bare noen få timer? Det ville jeg ha gjort.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Jeg ville også ha vært der i bare noen få timer, så kan heller mannen din være der lenger om han vil. Hvis du får kritikk for det så kan det kanskje åpne for en sunn dialog om hvorfor du mistrives der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå