Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 åhh.. jeg er litt lei.. må nok fortelle litt om situasjonen for å gjøre ting klart her; Snuppa ble født i oktober 06, jeg var da alene. Jeg og barnefar fant ut at det var best at vi gikk hver til sitt for å fikse opp i livene våre slik at vi kunne gi snuppa en best mulig oppvekst. Dette var vi enige om, og alt skulle bli så bra. Jeg var alene hele svangerskapet, men dette var et valg jeg tok. Og bra var det. Prøvde hele tiden å få han med på legeundersøkelser, til å ta del i det store som skulle skje, men fikk ikke kontakt med han. Han bor i en annen by, en times tid unna oss. Jenta kom til verden, og jeg fikk ikke kontakt med han da heller. Dagen jeg kom hjem fra sykehuset kom han innom noen timer og holdt henne. Etter det var det 1 time i jula og etter det var det ett møte i august i fjor. Får ikke tak i fyren rett og slett. Hver gang han har møtt henne har farmora vært sammen med. Dvs at de har møtt henne 3 ganger, og nå er jenta snart 2 år. Så til det som gjør meg helt.. jegvetikkehva.. I dag ringer hu (farmora) og sier at hu kommer til byen mandagskveld. Og vil møte snuppa. Hvorfor i faen skal hu si fra så seint. Har prøvd å ringe både henne og pappan men ikke fått svar, nettopp fordi det er sommer og planer skal legges. Vi reiser bort i morgen og hadde tenkt å være på hytta i noen uker. Det virker som om jeg skal hoppe hver gang hu sier hopp. Jeg sitter her med dårlig samvittighet, men likevel veit jeg at jeg har gjort alt for at de skal ha fått møtt henne flere ganger. Alltid vært positiv, alltid smilt. Aldri sagt noe negativt om barnefar, heller forsvart han. Men nå kjenner jeg det blir nok.. Noen andre som har det sånn her? Hvordan skal jeg takle dette? Er jo ikke det at jeg ikke vil snuppa skal ha no kontakt med den andre siden av familien, men.. ja.. dere skjønner sikkert? jeg har prøvd i nesten 3 år.. fra dagen jeg ble gravid. Er mye mer groms som ligger bak, kommentarer fra farmoren og familien ellers.. Onkelen til snuppa har bodd i byen her hele tiden, jeg har prøvd å ta kontakt, men han har vært her 1 gang. Tanta flytta fra byen uten å si noe og blokka meg fra facebook. Jeg skjønner liksom ikke helt hvilket supermenneske jeg skal være. takk for at dere leste.. ble langt dette.. wæææ
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 du må ikke ha dårlig samvittighet, tror du har gjort ditt...jeg hadde reist på ferie/hytta som planlagt, å sagt pent at dere kan avtale at de kommer når ferien er over. du kan ikke sitte hjemme til pynt å vente på at de kansje skal komme...når de har sett henne et par ganger hele livet! virker som om hele familien hans har noe imot deg?!!
frokenO Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Dette kan umulig være bra for barnet ditt. Ha en pappa og div slektinger som kommer når du vil.. Hadde jeg vært deg.. ville jeg sagt han får enten være der mye for henne eller bare la ver å komme uansett.. jeg hadde kutta de alle helt ut jeg...Stakkars barn. hun vil jo vokse opp å være forvirret. Om du hadde nekta han , og han ville gått rettens vei.. vill e de gitt han et valg om å være der ofte (avtalte perioder) eller rett og slett la være.. ingen vil støtte en pappa som kommer når han vil.. å 3 ganger siden hun var 2 år.. d går ikke an... De hørest jo lame ut hele gjengen.. ivertfall farmora.. hun er jo en voksen dame å bør se litt ansvar på dette.. det er ikke en lek.. ! Seriøst gi faen.. lev ditt liv og finn deg en skikkelig pappa til barnet ditt. Mitt barn er 6 mnd.. pappaen har aldr sett henne.. jeg har fått meg en ny kjærest nå, som har vært der siden hun va 1 mnd gammel.. å om den ekte pappaen kommer om noen år å vil ha noe med henne å gjøre SKAL jeg nekte han.. vil ikke ha en tulling som bare kommer når d passer han.. Vi har snakket om at visst det blir oss, vil han adoptere henne.. dette går nok bf med på.. alt for å slippe betale.. Så.. slapp av å nyt ditt liv.. ikke la disse menneskene skape beskymringer og stress for deg.. du kan evt. ta kontakt med familievern kontoret å søke om råd.. jeg vett egentlig det er dumt å nekte en pappa se sitt eget barn.. så hør med dem om råd.. de vil nok få fart på sakene.. enten er han i livet ellers er han ikke:) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 HI her.. Ja, jeg vet jeg burde sette foten ned.. men dette er ting som skjer 2-3 ganger i året liksom.. men jeg vet liksom ikke. Vil liksom ikke frata snuppa den familien liksom. Jeg vil ikke være den slemme på en måte. Men samtidig ser jeg jo at hvis det kommer til å fortsette på denne måten kommer det ikke til å være bra for ungen. Aner rett og slett ikke, og helt ærlig så tør jeg ikke sette foten helt ned. Hu farmora er en smule krass, og har fått passet mitt påskrevet før. (bl.a. når snuppa var 2 uker og nettopp hadde skreket 2 timer, akkurat fått henne til å sovne. Da ringer farmora og forteller meg det at hu ikke er ønsket i denne verden.. osvosv...) Føler meg veldig vinglete i forhold til dette. Er så greit sånn det er med null kontakt i grunn, men er jo ik sånn jeg ville ha det for ungen min.....
hgutto Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Da hadde jeg gått på tur i dritt i hele farmora, så lenge de bryr seg så lite er det jo bedre for lille tulla å ikke ha noe meds de å gjøre i det hele tatt synes jeg.. tror det blir mye hardere for henne når ho vokser til.. men uansett lykke til:)
Lykkeliten og jeg Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 DRIT I DEM!!! Blir helt sjokkert her jeg. Drapå ferie og kos dere. Si at de kan evt komme og se henne når dere har kommet hjem. Og fortell bf at enten så er han der... eller IKKE. Noen avgjørelser og handlinger er vanskelige her i livet (har nettopp tatt noen store og vanskelige selv), men det må til rett og slett. Følg hjertet ditt og litt fornuften og ikke bry deg om hva dem sier. Finn styrke fra barnet og bruk den til å passe deg og han/henne.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #7 Skrevet 19. juli 2008 Først og fremst skal du IKKE ha dårlig samvittighet....Det er som du sier sommer og man legger planer. Du skal ikke føle at du må være hjemme når dine planer er lagt. Det er jo positivt at farmor har tatt kontakt, men dersom hun vil introdusere seg som farmor og at barnet skal kalle henne farmor så tror jeg at jeg ville sagt ifra.....at barnet trenger å se en person litt oftere for å kunne bli knyttet til noen. Håper du drar på ferie og koser deg med snuppa di....UTEN dårlig samvittighet...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Planer som er lagt skal ikke brytes bare for at NOEN plutselig får et innfall. Om hun virkelig ønsker å treffe sitt barnebarn, så endrer hun tiden selv. Ferdig med den saken! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå